۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۲۵۰۱۵
همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی؛

۴۵۰۰ زائر از خراسان شمالی به حرم مطهر امام راحل اعزام می‌شوند

معاون سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: همزمان با چهاردهم خرداد، سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بیش از 4 هزار و 500 نفر از این استان به حرم مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.
سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ محمدرضا شجاع، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد استان خراسان شمالی، از اعزام 4 هزار و 510 نفر از استان به حرم مطهر امام راحل هم‌زمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه از مجموع این تعداد دو هزار و ۱۴۰ نفر برادر، هزار و ۹۸۶ نفر خواهر و ۳۸۲ نفر هم از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هستند، یادآور شد: پارسال هم‌زمان با چهاردهم خرداد پنج هزار نفر از خراسان شمالی به مرقد امام (ره) اعزام شدند.

 

سرهنگ شجاع با اشاره به اینکه امسال برای فرستادن زائران خراسان شمالی به مرقد امام راحل به 110 دستگاه اتوبوس نیاز است، خاطرنشان کرد: هماهنگی برای تأمین این تعداد وسایط نقلیه با استانداری و سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها در حال انجام است.

 

وی با تأکید بر مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های ایام رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قیام خونین پانزدهم خرداد، اظهار کرد: برگزاری هرچه بهتر مراسم این ایام سبب افزایش آشنایی و علاقه نسل‌های جدید با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

 

سرهنگ شجاع با اشاره به وجود 900 پایگاه بسیج در سطح مساجد خراسان شمالی، بر استفاده از ظرفیت این مساجد در ایام گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت حلقه‌های صالحین در حوزه افزایش شناخت نسبت به سیره، شخصیت و آرمان‌های امام خمینی (ره) فعالیت کرد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقشار بسیج در سطح استان به مناسبت سالگرد رحلت امام راحل برگزاری شب شعر، خاطره و برنامه‌های فرهنگی مختلف است، اضافه کرد: همچنین به این مناسبت برنامه‌های دیگری ازجمله سخنرانی، مداحی و غیره نیز در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام قدیمی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست، با یادآوری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت امام خمینی (ره) اظهار کرد: پیوند امام راحل با مردم، پیوندی قلبی، عاشقانه، عمیق و کم‌نظیر بود.

 

وی ادامه داد: حماسه‌ای که مردم ایران اسلامی در روز رحلت امام راحل خلق کردند نشان‌دهنده روح بلند و ربوبی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب خداوند قلوب مردم را متوجه امام راحل کرد.

 

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه پیوند عمیق بین مردم و امام راحل در هشت سال دفاع مقدس نیز به خوبی تبلور یافت، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی پیر و جوان و زن و مرد به ندای رهبر خویش لبیک گفته و برای مبارزه با دشمن بعثی وارد میدان شدند که این موج عظیم مردمی درواقع برخاسته از علاقه و اعتقاد مردم به امام خمینی (ره) بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز امام راحل استکبارستیزی بود، تصریح کرد: همان‌طور که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی این سنگ را بنا نهاده و مبارزه با ظلم و جور و استکبار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادند ما نیز باید راه رهبر کبیر انقلاب را با تبعیت از مقام ولایت ادامه داده و به فضل الهی این امانت را به سرمنزل مقصود و به دست منجی عالم بشریت برسانیم.

 

گفتنی است، در نخستین نشست ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد استان خراسان شمالی، اعضای حاضر برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد را مطرح کرده و پس از بحث و تبادل نظر، چند مصوبه در این زمینه به تصویب شرکت‌کنندگان رسید./9314/202/ب2

ارسال نظرات