۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۲۵۰۴۶
آیت الله شاهچراغی:

آموزش و پرورش توجه به واجبات و ارزش‌های دینی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: آموزش و پرورش توجه به واجبات و ارزش‌های دینی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد و معلمان بکوشند انسان‌هایی تربیت کنند که در هر پست و مقام که قرار گرفتند خدمت‌گذار مردم و جامعه اسلامی باشند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع اعضای بسیج فرهنگیان شهرستان سمنان و مربیان و معلمان نمونه این قشر فرهیخته با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری در علم، عمل، تقوا و بصیرت اسوه است.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان باید قدر خود و حرفه خود را بدانند و مردم هم البته باید قدردان این قشر زحمت‌کش جامعه باشند، افزود: اگر معلمان در حوزه، مدارس، دانشگاه‌ها به این شهید جلیل القدر اقتدا کنند می توانند قطعاً شاگردان خوبی را تربیت کنند و آثار خوبی از خودشان به یادگار باقی بگذارند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید نام و یاد شهید مطهری به عنوان یک شهید شاخص جاودانه باقی بماند، خاطر‌نشان کرد: تعریفی که امام خمینی(ره) از آثار شهید مطهری کرده‌اند از آثار هیچ نویسنده‌ای این تعریف نشده است، آنجا که ایشان فرمودند کتاب‌های مطهری همه‌اش مفید است حتی داستان و راستان که کتابی ساده و روان است.

 

آیت الله شاهچراغی در توصیه‌ای به معلمان، گفت: طوری شاگردان خود را تربیت کنید که به شما به عنوان معلم افتخار کنند و این افتخار البته چه خوب است که دو طرفه باشد یعنی هم معلم به شاگرد و هم شاگرد به معلمش افتخار کند؛ همانطور که امام هم به معلمش مرحوم شاه آبادی افتخار می‌کرد و آن مرحوم نیز به داشتن شاگردی همچون روح الله افتخار می‌کرد و می‌گفت هنوز من بسم الله را نگفته‌ام پای درسم حاضر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه معلمان و سیستم آموزش و پرورش باید توجه کنند که شاگردانی مؤمن، متدین، با اخلاق و درستکار تربیت کنند، اظهار داشت: معلمان باید روی حجاب دانش آموزان به ویژه دختران حساس باشند و به آنها تذکرات لازم را به شیوه امر به معروف و نهی از منکر با زبانی نرم و لین بدهند و آنها را به رعایت این امر مهم ترغیب کنند.

 

امام جمعه سمنان تربیت و آموزش هزاران شاگرد در طول دوران خدمت را افتخار ندانست و گفت: اینکه انسان بتواند 10 آدم درست کند کار بزرگی کرده است و سبب افتخار است، همانا معلمی شغلی شریف و مقدس و پایه گذار اعتلا، رشد و توسعه جامعه است.

 

وی با بیان اینکه همه ما مسؤولیم، تأکید کرد: معلم باید بتواند شاگردان خوبی تربیت کند که در هر جایی و هر موقعیت و منصبی که در آینده قرار گرفتند چه رییس جمهور شد آن دانش آموز، چه کاسب، چه تاجر، چه آیت الله و دیگر مشاغل، خدمتگذار باشد و این است که این شغل افزون بر اینکه شریف است، بسیار حساس هم هست چرا که همانگونه که گفته شده خشت اول چون نهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج.

 

بسیج یاری دهنده اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه درباره ویژگی‌های بارز و خاص بسیج نیز، گفت: بسیج چند خاصیت و امتیاز دارد که دیگران کم دارند و یکی از آنها این است که بسیج از صدر اسلام تا کنون امت اسلام را یاری کرده است؛ پس می شود گفت بسیجیان انصارالله هستند؛ یعنی یاری کننده دین خدا و پیامبرش هستند.

 

آیت الله شاهچراغی امتیاز دیگر بسیج را اخلاص بسیجیان عنوان کرد و افزود: بسیجی کار را برای خدا بدون هیچ اجر و مزدی انجام می دهد و نیت خالصانه او وجه تمایزش با دیگر نیروها است.

 

وی در ادامه خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید مسائلی همچون نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، اخلاق را در صدر کارها و برنامه های خود قرار دهند و دانش آموزان را با این مسائل آشنا کنند و اگر دانش آموزی برای مثال در وقت نماز در صف اول است او را تشویق کند و دانش آموزانی هم که بی توجهی می کنند را ملامت نکند، بلکه آنها را هم به این امر مهم تشویق کند؛ چرا که سید الشهدا(ع) برای نماز به شهادت رسید./202/977/ب1

ارسال نظرات