۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۲۰۷
تلویزیون صهیونیستی:

انتشار گزارش جنگ غزه فاجعه ای بزرگ به بار می آورد

محافل صهیونیستی انتشار گزارش شکست های ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه در غزه را به منزله یک بمب ساعتی سیاسی خواندند.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، تحلیلگر سیاسی صهیونیستی اظهار داشت که گزارش یوسف شابیرا بازرس دولت رژیم صهیونیستی در مورد جنگ 51 روزه حاکی از این است که ارتش شکست هایی به مراتب بزرگ تر از جنگ دوم در لبنان را متحمل شده است و در صورت انتشار نتایج این گزارش در میان صهیونیست ها که به مراتب فاجعه بار تر از گزارش کمیته فینوگراد ( که پس از جنگ دوم لبنان منتشر شد) خواهد بود.

 

اوی سیگل افزود که این گزارش حاکی از عملکرد بسیار ضعیف و اشتباهات فاحش بنی گانتس، بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون، رییس ستاد مشترک ارتش، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی جنگ 51 روزه است.

 

سیگل اشاره کرد که این گزارش در واقع یک بمب ساعتی سیاسی و بسیار خطرناک تر از گزارش فینوگراد است که به بررسی شکست های ارتش در جنگ دوم لبنان در سال 2006 پرداخته بود و این در حالی است که بنی گانتس در ایام جنگ نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

در این گزارش به دروغ پردازی و گمراه سازی های کنست رژیم صهیونیستی اشاره شده است که موجب طولانی تر شدن مدت زمان جنگ شد و اینکه اظهارات و پیش بینی های بنی گانتس که با قاطعات و اطمینان کامل آن ها را بیان می کرد با آنچه در میدان جنگ به وقوع پیوست به هیچ وجه مطابق نبود و اعضای کابینه امنیتی کنست بارها همدیگر را در مورد شکست های ارتش در جنگ متهم کردند.

 

سیگل در پایان افزود که در صورت انتشار متن گزارش تهیه شده در مورد جنگ 51 روزه آنگونه که به مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی ارائه شده است، به احتمال زیاد دیدگاه صهیونیست ها نسبت به جنگ 51 روزه تغییر کرده و اکثریت آن را شکستی بزرگ برای ارتش همانند جنگ دوم لبنان می دانند.

 

گفتنی است که پیش نویس گزارش بازرس دولت رژیم صهیونیستی در مورد شکست های ارتش در جنگ 51 روزه در غزه اخیرا به مقامات عالی سیاسی و نظامی این رژیم ارائه شد و تا این لحظه هم این گزارش کاملا سری بوده و به طور علنی منتشر نشده است./982/ب102/د

ارسال نظرات