۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۲۲۷
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

انتقاد از تعطیلی پارلمان و هشدار به مسؤولان نسبت به نادیده گرفتن خواسته ملت

خطیبان جمعه عراق در خطبه‎های این هفته مسؤولان و سیاستمداران این کشور را به حفظ وحدت و حل مشکلات سیاسی دعوت و از تعطیلی پارلمان انتقاد کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام مهند موسوی، خطیب جمعه مسجد کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور گفت: اعضای پارلمان عراق از مسؤولیت خود در قبال تصویب و رد وزیران پیشنهادی دولت شانه خالی می کنند.


وی از بی توجهی اعضای پارلمان به خواسته‎های مردم به شدت انتقاد کرد و افزود: تحصن مردم در منطقه سبز و ورود آنان به صحن پارلمان عراق نشان از جدیت مردم در تحقق و پیگیری خواسته‎هایشان است.


خطیب جمعه مسجد کوفه، مردم عراق را انسان‎های شجاع خواند و تصریح کرد: ملت عراق با حضور در تظاهرات‎های مسالمت آمیز و پیگری خواسته‎های مشروع خود در جهت تحقق اصلاحات حقیقی، بار دیگر بر شجاعت و آزادی خود تاکید کردند.


خطیب جمعه بغداد: حرکت بر اساس عقل یک وظیفه شرعی و ملی است


حجت الاسلام سید رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن عراق برگزار شد، از مردم و مسؤولان عراقی خواست که با حکمت و عقل، مسائل و مشکلات این کشور را اداره و هدایت کنند و گفت: حرکت مردم و مسؤولان بر اساس حکمت و عقل یک وظیفه شرعی و ملی است.


وی از تعطیلی بی اساس و به بهانه‎های واهی پارلمان انتقاد کرد و افزود: مسؤولان و سیاستمداران عراقی باید هر چه سریعتر مشکلات و بحران‎های موجود در این کشور را حل و فصل کنند. تعطیلی پارلمان به هیچ عنوان به مصلحت عراق نیست.


خطیب جمعه بغداد از علما، سیاستمداران و مسؤولان عراقی دعوت کرد که با شدت با هر گونه شایعه پراکنی مقابله کنند و اظهار داشت: متاسفانه برخی با شایعه پراکنی در پی جنگ شیعه با شیعه هستند و برخی دیگر به این شایعات بی اساسی دامن می زنند.


خطیب جمعه ناصریه: سیاستمداران مسؤول حل بحران در عراق هستند


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، با اشاره به مسائل داخلی این کشور گفت: مسؤولان و سیاستمداران عراقی نسبت به حل مشکلات و بحران‎های موجود در این کشور مسؤول هستند.


وی افزود: مسؤولان نباید به دنبال مصالح و منافع شخصی خود باشند و مصالح ملی را نادیده بگیرند.


این عالم عراقی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از حکومت مرکزی خواست وضعیت برق رسانی در این کشور را بهبود ببخشند و اظهار داشت: دولت باید علاوه بر مبارزه با مشکلات بخش نیرو در عراق، اهتمام و تلاش بسیاری برای تولید و توزیع برق داشته باشند.


خطیب جمعه میسان نسبت به گسترش فتنه هشدار داد


حجت الاسلام شیخ میثم العبودی، خطیب جمعه میسان عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الصادقین برگزار شد، نسبت به فتنه و تفرقه‎های داخلی هشدار داد و گفت: مردم و مسؤولان باید برای حل مشکلات و خروج این کشور از بحران به توصیه‎های مراجع گوش دهند.


وی افزود: برخی درپی ایجاد اختلاف طائفه‎ای، سیاسی و به حاشیه راندن علما از صحنه سیاسی و اجتماعی عراق هستند.


خطیب جمعه میسان وضعیت عراق را خطرناک توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: عراق با مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و آموزش دست و پنجه نرم می کند./994/ب912/د

ارسال نظرات