۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۲۴۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در سال جاری

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ورود جدی ستاد اقامه نماز استان در عرصه فضای مجازی و برگزاری اجلاس استانی نماز را از برنامه‌های مهم این ستاد در سال جاری برشمرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نخستین نشست شورای اقامه نماز این استان در سال جاری با تبریک مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) به امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، گفت: آن چه که در مبعث یک أمر حقیقی و کاملا آشکار است، مسأله ولایت است که خدای متعال در این روز ولایت خودش را به پیامبراکرم(ص) برای هدایت انسان‌ها به سمت فطرت الهی و زندگی همراه با عقلانیت، آزادگی، عدالت و بندگی خدا واگذار کرد.

 

امام جمعه شهرکرد هدایت انسان‌ها به سمت کمال و سعادت به وسیله پیامبر(ص) را روح مبعث دانست و گفت: خدای متعال با بعثت پیامبر اکرم(ص) زمینه ارتباط تمام عیار مردم با پیامبر(ص) را فراهم و مردم را موظف کرد که دست در دست نبی(ص) بگذارند تا بتوانند سبک زندگی و راه کامل خودشان را به وسیله پیامبر(ص) انتخاب کنند و بیاموزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که روح مبعث نباید در اثر سرگرم شدن به برخی ظواهر گُم و یا کم رنگ شود گفت: حقیقت و مفهوم عمیق بعثت نباید در این تبریک‌گویی‌ها و برگزاری مراسم‌های جشن در این روز گم شود بلکه باید با تفکر و اندیشه عید بزرگ مبعث را مورد واکاوی قرار بدهیم تا بفهمیم که مبعث چیست و برای ما چه کرد و نوع عمل ما در این روز چه گونه باید باشد و  نقش ما در مبعث چه چیست و چه درسی باید از این روز بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه ورود جدی ستاد اقامه نماز در عرصه فضای مجازی و برگزاری اجلاس استانی نماز را از برنامه‌های مهم این ستاد در سال جاری برشمرد و گفت: از سوی ستاد اقامه نماز استان برنامه های خوبی برای سال جاری تدوین شده كه امید است با همكاری و تعامل دستگاه ها به نحو شایسته ای اجرا شود.

 

این مقام مسؤول همچنین ساخت مسجد بین راهی پلیس راه شهرکرد اصفهان را یادآور شد و گفت: پس از آن که کلنگ ساخت این مسجد بین راهی به دلیل جانمایی نامناسب زمین در سال گذشته از سوی مسؤولان استان بر زمین زده نشد و همچنین رسانه‌ای شدن این أمر در شبکه‌های سراسری و سپس بررسی تیم‌های کارشناسی، خوشبختانه زمین مناسبی برای احداث مسجد و مجتمع بین راهی در این مسیر اختصاص یافته است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ساخت مسجد در این مسیر باید در الویت باشد تصریح کرد: انتظار می رود این پروژه با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته با سرعت عملیاتی شود و در پیچ و خم های ادرای و سازمانی گرفتار نشود.

 

همچنین قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: برنامه های ماه مبارك رمضان دارای دو بعد مردمی و اجرایی است كه باید زمینه ای فراهم كرد تا علاوه بر مشاركت مردم در برنامه ها، دستگاه های اجرایی نیز در اجرای برنامه ها این ماه اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تأمین اعتبارات لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه های ماه مبارك رمضان برای دستگاه های مربوطه انجام می شود.

 

خدابخش مرادی، معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارشی درباره نتیجه بررسی ساخت مسجد بین راهی پلیس راه شهركرد اصفهان گفت: به لحاظ آن که بدون بررسی و انجام کار کارشناسی نمی توانستیم مکان یابی درستی از آن منطقه  داشته باشیم، کمیته ای متشکل از راه و شهرسازی، منابع طبیعی، دفتر فتی استانداری و امور اراضی برای انتخاب یک مکان مناسب برای ساخت مسجد بین راهی در مسیر پلیس راه شهرکرد اضفهان تشکیل و بررسی های لازم صورت گرفت.

 

وی افزود: پس از بررسی ها لازم این کمیته، چهار نقطه از مسیر تونل گردنه رخ تا پلیس راه شهرکرد اصفهان به عنوان گزینه‌های مناسب برای احداث مسجد و مجتمع بین راهی پیش بینی شد که در نهایت پس از بررسی‌های کامل مقرر شد تا مسجد و مجتمع بین راهی در زمینی به مساحت دو هکتار در روبروی پلیس راه شهرکرد اصفهان احداث شود.

 

مرادی گفت: موانع موجود بر سر راه اجرای این پروژه رفع و ستاد اقامه نماز استان به عنوان متولی این أمر برای پیگیری مسائلی همچون اخد مجوزات و واگذاری‌های از أمور اراضی و منابع طبیعی به دستگاه های مربوطه معرفی و  شرایط عملیاتی شدن این پروژه مهیا شده است./9457/202/ب2

ارسال نظرات