۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۳۰۶
آیت الله علم الهدی: 

رهبر انقلاب نگاه ویژه‌ای به حوزه علمیه خراسان دارند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: تعیین شورای عالی برای حوزه علمیه خراسان نشان دهنده نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این حوزه است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: نباید به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نگاهی در حد یک شعبه داشت، چرا که حوزه علمیه خراسان 24 هزار طلبه دارد، از این رو باید فکر بیشتری در مسأله جامعیت این موقعیت مشهد داشت. این که مشهد را در حد یک شعبه بدانیم ظلم به این 24 هزار طلبه است. با وجود این اهمیتی که رهبری درباره حوزه علمیه خراسان قائل شده اند نباید دفتر مشهد را در حد یک شعبه تصور کرد.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای حوزه علمیه خراسان اهمیتی بالاتر از حوزه علمیه قم قائل شده اند، چون ایشان برای حوزه خراسان شورای عالی را معین کرده اند ولی درباره قم شورای عالی حوزه ها را مطرح کرده اند و نه حوزه علمیه قم. این امر دلالتی بر اهمیت حوزه مشهد دارد؛ بنابراین بایستی حسابی جامع تر از شعبه برای دفتر مشهد باز کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد به دستور رهبر انقلاب، به مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی توصیه کرد: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان  بایستی تشکیل اتاق فکر این ستاد را به عهده گیرد، تا اقدامات لازم در فعالیت های این ستاد انجام شود؛ بنابراین ضرورت دارد یکی از مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برای تشکیل این اتاق فکر مشخص شود و طرح تشکیلاتی آن را بررسی و ارائه کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: بنده هنوز مسؤولیت شورای فرهنگ عمومی را تحویل نگرفته ام، زیرا بایستی شرایط لازم فراهم و محیا شود. دفتر تبلیغات اسلامی بایستی در روند تشکیل این شورا با حضور افراد حقیقی همراهی کرده و یک نظام ساختاری برای این شورا طراحی کند./102/859/ب1


منبع:معالم

ارسال نظرات