۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۲۵۳۶۵
وزیر اوقاف مصر:

سایت‌ها و شبکه‎های شبهه افکن امنیت کشورهای منطقه را هدف گرفته اند

وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که مقابله با سایت های اینترنتی که از سوی تکفیری ها حمایت می شوند باید در اولویت دستگاه قضایی کشور قرار گیرد.
مختار جمعه وزير اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با صدور بیانیه ای از تمام ارگان های فرهنگی و دینی کشور خواست که با تمام توان در برابر سایت ها و درگاه های اینترنتی که به شبهه پراکنی در زمینه مسائل دینی می پردازند، مقابله کنند.

 

وی افزود: مقابله با شبهه افکنان باید هم از طریق مقابله فکری و تقابل اندیشه باشد و هم از طریق قانونی  و اجرای مجازات علیه کسانی که موجب ایجاد رخنه و تزلزل در عقاید مردم می شوند.

 

مختار جمعه با بیان اینکه ایجاد انحراف در عقاید نهایتا منجر به ناامنی در کشور می شود، اظهار داشت: این سایت ها که با اشاعه دروغ و افترا به مردم ظلم می کنند، یکی از عاملان اصلی فتنه در کشور شناخته می شوند و پیگرد گردانندگان این سایت ها و مجازات آنها باید در اولویت دستگاه قضایی کشور قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول در مصر تاکید کرد: برخی از این سایت ها خود را سازمان دهی شده و گسترده نشان می دهند در حالی که در حقیقت این مسائل آثار تبلیغات و مانور رسانه ای آنها است. حمایت گروه های تکفیری از این سایت ها و نشر افکار باطل از طریق آنها مشکل دیگر این سایت ها به شمار می آید.

 

وزیر اوقاف مصر در پایان خاطر نشان کرد: سایت های خبری وابسته به گروه های تکفیری نیز با نشر خبرهای کذب و به سخره گرفتن حقایق، سعی می کنند اسلوب مورد نظر خود را در ذهن مخاطبان و به ویژه جوانان تثبیت کنند. ولی باید گفت که محتوای این سایت های خبری نیز چیزی به جز افترا و تحریک مسلمانان علیه همدیگر نیست./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات