۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۲۵۴۹۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی ایران برای زدودن جهل از چهره جهان شکل گرفت

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم بعثت نبی مکرم اسلام بود و در عصر جاهلیت مدرن برای زدودن جهل از چهره جهان اتفاق افتاد، نظام ایران اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در آیین تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه دانشکده شهید چمران، هدف بعثت را زدودن گرد جهالت از اذهان بشریت خواند.

 

وی با بیان اینکه بعثت برای از میان بردن جهالت و نادانی بشریت اتفاق افتاد، افزود: بعثت نبی مکرم اسلام برای زدودن جهالت آمد تا تحولی عظیم در بشریت ایجاد شود، و بشریت را از ورطه کوته فکری های تاریک به روشنایی بیرون کشد.

 

امام جمعه اهر دین مبین اسلام را یک دین عمیق، فرهنگی و ارزش گذار بر علم و دانش دانست و ابراز داشت: هم زمان با بعثت نیز آیه هایی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل می‌شد در رابطه با علم و قلم بود، این نزول نشان داد که دین مبین اسلام دینی برای ارتقای فهم بشری بود.

 

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت جایگاه روحانیان، علما و معلمان در دین اسلام، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم بعثت نبی مکرم اسلام بود و در عصر جهالیت مدرن برای زدودن جهل از چهره جهان اتفاق افتاد، نظام ایران اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی بنا نهاده شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با تأکید بر توأمان بودن علم و عمل، خاطرنشان کرد: کسانی که توفیق خدمت گذاری در نظام جمهوری اسلامی را دارند حتی سیاست مداران مدیون معلمان و اساتید هستند و هفته معلم نیز بهانه ای است تا از اساتید تعلیم و تربیت قدردانی کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه جامعیت و ویژگی های منحصر به فرد شهید مطهری به گونه ای بود که بعد از شهادت این عالم بزرگوار، امام خمینی (ره ) فرمودند حاصل عمرم را از دست دادم، گفت: آنچه که مطهری را مطهری کرد، ایمان راسخ، ارتباط عمیق با خداوند و نماز شب بود.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به مشکلات فرهنگی و اهمیت ویژه آن، افزود: مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که خواب را از چشم می زداید، به همین خاطر تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی را مطرح کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اگر شهید مطهری اکنون در حال حیات بود، به دلیل دغدغه های فرهنگی، تحول فرهنگی عظیمی در کشور به وجود می آورد، خاطرنشان کرد: شهید مطهری حقیقتا برای رساندن پیام ها و معرفی اسلام واقعی تلاش می کرد.

 

امام جمعه اهر با بیان اینکه استکبار جهانی و به ویژه آمریکایی ها از پیشرفت های علمی دانمشندان ایرانی هراس دارند، تصریح کرد: آنها می دانند که توان مقابله با علم و دانش نخبگان و دانشمندان ایرانی را نمی توانند مسدود کنند به راه‌های دیگری متوسل می‌شوند./854/202/ب2

ارسال نظرات