۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۵۵۶
فرمانده سپاه انصار الحسین:

متولیان امر به معروف و نهی از منکر نسبت به وظایف خود کوتاهی می کنند

ابوحمزه گفت: متاسفانه در بحث امر به معروف و نهی از منکر کمکاری صورت می گیرد و بسیاری از متولیان امر وظیفه خود را انجام نمی دهند.
ابوحمزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه انصار الحسین همدان، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر که ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سال گذشته قانون حمایت از آمران معروف  و در پایان سال دستورالعمل اجرایی آن تصویب شد.

 

وی افزود: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب به تازگی امر به معروف و نهی از منکر در کشور نظام مند شده است و لازم است که مسؤولان توقعات متناسبی با این مقوله داشته باشند.

 

ابوحمزه تصریح کرد: بحث نظارت و سرکشی90 مورد بوده است که از این میان تعداد شرکت کنندگان در این طرح 2540 و تعداد مبلغان در سطح استان 1470 نفر و 1700 سخنرانی برای مردم انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای تذکر لسانی به همراه کارت هدیه 23000 نفر در استان بوده است و از دیگر موارد برگزاری دوره فقه برای اصناف همدان است که از کارهای مهم می توان به آن اشاره کرد.

 

فرمانده سپاه انصار الحسین همدان افزود: 472 تیم اجرای عملیات تذکر لسانی که در بحث خواهران 170 تیم و ما بقی برادران که مجموع تذکرات لسانی 3400مورد بوده است که در این زمینه با موفقیت و تأثیر پذیری افراد توام بوده است.

 

وی ادامه داد: تذکر و امر به معروف باید به فرهنگ تبدیل شود ولی بنای عرف بر آن است که امر به معروف نیازمند حضور نیروی انتظامی است و این در حالی است که تذکر لسانی با موفقیت همراه است.

 

ابوحمزه گفت: از اولویت های سال 95 این است که از حدود 1700 مسجد استان تنها600 مسجد فعال است و به دلیل این که امام جماعت ندارندباید یکی از اولویت های اصلی اقامه نماز است.

 

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در بحث امر به معروف و نهی از منکر کمکاری صورت می گیرد و بسیاری از متولیان امر وظیفه خود را انجام نمی دهند./979/202/ب3

ارسال نظرات