۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۲۵۵۶۳

پاسخ حزب الله به اظهارات سفیر جدید آمریکا در لبنان

عضو ارشد حزب الله لبنان به سخنان سفیر جدید آمریکا در لبنان مبنی بر مبارزه با مقاومت اسلامی پاسخ داد.
سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم ارتحال یکی از نیروهای این حزب در منطقه طیبه جنوبی گفت: انتخابات شوراها از اهمیت فراوانی در زمینه اجتماعی، شهرداری و خدماتی برخوردار است. ما بر اساس وظیفه اخلاقی و شرعی در راه وحدت و همبستگی این وطن تلاش می کنیم و به برخی سخنان که دارای اهداف سیاسی است، توجهی نداریم. 

 

وی افزود: ائتلاف حزب الله و جنبش امل با سایر احزاب در راستای این مساله بوده و جایگاهی سیاسی اجتناب ناپذیر سیاسی و خدماتی به شمار می آید. ما این مسؤولیت را پذیرفته و با خانواده و عزیزانمان برای تفاهم و تبادل آرا به سوی پیشرفت گام برمی داریم.

 

حجت الاسلام صفی الدین تصریح کرد: اگر شهدای مقاومت و ارتش لبنان و فداکاری هایی که برای حمایت از مرز این کشور از شرارش تکفیری ها نبود، هیچوقت چنین انتخاباتی در لبنان برگزار نمی شد. سیاستمداران باید بدانند در شرایط کنونی که برگزاری انتخابات به مدت یکماه به طول می انجامد متوجه تحرک دشمنان باشند و بدانند که تکفیری ها با دریافت پول و سلاح و حمایت سیاسی بین المللی همه لبنان را هدف قرار می دهند و تنها مقاومت را در تیررس قرار نمی دهد.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به اینکه هدف قرار گرفتن مقاومت را توطئه علیه سراسر لبنان توصیف کرد و ادامه داد: اگر کسانی گمان کنند که محاصره مقاومت در زمینه مالی و اقتصادی و سیاسی و حتی امنیتی به معنای هدف قرار گرفتن مذهب خاصی است، به شدت در اشتباه هستند. مقاومت در برابر همه چالش ها ایستاده و پروژه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان را ناکام می گذارد.

 

وی تأکید کرد که مقاومت اسلامی در طول تاریخ هیچگاه کمک از دیگران را گدایی نکرده و نیازی به دفاع از مقاومت ندارد، چراکه در اوج عزت و بزرگی و فرهنگ قرار دارد و سفارتخانه ها نباید گمان کنند که این فشارها تأثیری بر مقاومت خواهد داشت.

 

حجت الاسلام صفی الدین با اشاره به اینکه سفیر جدید آمریکا اعلام کرده که مقابله با حزب الله اولین وظیفه وی به شمار می آید، ادامه داد: به آمریکایی می گوییم که حزب الله سال هاست به مبارزه با آمریکا می پردازد و این یک مساله جدیدی نیست. لبنانی ها باید نسبت به وعده های کذب هوشیار باشند و بدانند که این مقاومت است که همواره قوی و عزیز و پیروز است./980/ب902/د

ارسال نظرات