۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۷۰۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

رسالت علما و بزرگان همراه کردن دین و سیاست است

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که نه تنها دین از سیاست جدا نیست بلکه مکمل هم هستند، گفت: اساس اسلام حکومت اسلامی است که در آن زمان پیغمبر خدا و حضرات معصومین (ع) و در دوره غیبت فقها و علما این رسالت را دارند که دین و سیاست را همراه کنند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، اظهار داشت: حوزه مادر نظام است و نظام فرزند حوزه، بنابراین مادر نمی تواند نسبت به فرزند خود بی تفاوت باشد.


وی افزود: رابطه حوزه و نظام رابطه مادر و فرزندی است و می طلبد حوزه های علمیه حوزه های انقلابی باشند و همیشه هوای فرزند صالح را داشته باشند تا بتوانند مولود خود را به نحو احسن پرورش داده و در برابر دشمنان محافظت کنند.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: دشمنان درونی و بیرونی اسلام از اول انقلاب در صدد هستند که تفکر سکولاریسمی را در حوزه حاکم کنند.


وی سکولار را تفکر دنیوی، مادی، القاء کننده جدایی دین از سیاست و جریانی در مقابل دین مداری یاد کرد و گفت: دشمنان به دنبال نفوذ جریان سکولار در حوزه های علمیه هستند تا بر طبل جدایی دین از سیاست بکویند و بگویند برنامه های دین اسلام  فردی است نه اجتماعی و برای جامعه برنامه ای ندارد.


استاد حوزه علمیه با بیان این که نه تنها دین از سیاست جدا نیست بلکه مکمل هم هستند، ابراز داشت: اساس اسلام حکومت اسلامی است که در آن زمان پیغمبر خدا و حضرات معصومین(ع) و در دوره غیبت فقها و علما این رسالت را دارند که دین و سیاست را همراه کنند.


حجت الاسلام ارشاد راه مقابله با ترفند های دشمن را انقلابی بودن حوزه ها عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه باید انقلابی، پویا و آگاه با مسائل روز باشد و در کنار تمامی ابعاد در مسائل سیاسی ورود پیدا کرده و  مانع از نفوذ تفکر سکولاریسمی شود.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه، اظهار داشت: مطالبات رهبری از حوزه در دو بخش علمی تربیتی و سیاسی است، به این معنا که حوزه در کنار برنامه های تربیتی، اخلاقی و تزکیه ای باید پژوهش محور باشد چرا که بنیان حوزه های علمیه بر علم استوار شده است.


حجت الاسلام ارشاد در پاسخ به سوال راهکار های تقویت فکر و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه ، گفت: یکی از این راهکار ها برگزاری کرسی های آزاداندیشی در موضوعات و مباحث مختلف و مشارکت دادن طلاب نخبه، اساتید در این امر و پژوهش محور کردن موضوعات است.


وی افزود: تهیه متون  و برنامه در این زمینه و آشنا کردن طلاب جوان با جریان های قبل از انقلاب، انقلاب اسلامی و سیاست ها و نظرات امام راحل در بحث ولایت فقیه و نقطه نظرات رهبر می تواند تغذیه فکری طلاب در مباحث انقلابی بوده و مقدمه ای برای حرکت حوزه به سمت انقلابی شدن باشد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه ای که انقلابی نباشد تحولی نخواهد داشت، حوزه انقلابی در مباحث علمی، معنوی، تربیتی و اخلاقی و هم در شناخت ترفند های مخالفین اسلام پیشتاز است.


وی اضافه کرد: حوزه انقلابی تمام تهدید ها و آسیب ها را رصد می کند تا بتواند در زمان مقتضی به تکیه بنیه و اسالت بنیادین و قوی که برخاسته از قرآن و سنت است پاسخگو باشد./1301302/ب2

ارسال نظرات