۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۲۵۷۸۳
در سال جاری؛

بنای ۴۵ امامزاده خراسان شمالی احداث، تعمیر و تکمیل می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در سال جاری بنای 45 امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان احداث، تعمیر و یا تکمیل می‌شود.
حجت الاسلام سهرابی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست شورای داخلی این اداره کل، با اشاره به برنامه‌های نهاد اوقاف و امور خیریه در راستای عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری تعیین شده است، افزود: در این زمینه نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تلاش می‌کند تا پروژه‌های عمرانی در امامزاده‌ها و موقوفات استان را با قدرت و سرعت بیشتری اجرایی کند.

 

وی با یادآوری اینکه پارسال در مجموع بنای 64 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان احداث، تعمیر و یا تکمیل شدند، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال نیز در مجموع ساختمان 45 امامزاده، بقعه متبرکه و موقوفه در سطح شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی احداث و یا تعمیر می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه پارسال طرح عمرانی پنج موقوفه مسکونی، تعمیراتی و احداثی در استان اجرا شد و به نتیجه نهایی رسید، خاطرنشان کرد: برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده تا بنای سه پروژه در موقوفات استان با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع اجرایی شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا نخستین پروژه در روزهای گذشته اجرایی شد و طرح احداث ساختمان مسکونی در موقوفه سه زوجی شیروان اجرا شد که ساخت این پروژه در 187 مترمربع عرصه زمین و در دو طبقه مسکونی بالای پیلوت، هر طبقه دارای 124 متر اعیان آغاز شده است.

 

به گفته وی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در امامزاده‌های خراسان شمالی نیز اخیراً اجرای طرح شبستان امامزاده «بندار بن عیسی» روستای زوارم شیروان هم با زیربنای 130 مترمربع شروع شد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه احداث، تعمیر و تکمیل بنای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در استان از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب و نذورات و خیرات مردم انجام می‌شود، ادامه داد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91 مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بنای امامزاده‌های خراسان شمالی اختصاص یافت که این اعتبار در طی سال‌های اخیر جذب و مصرف شده و افزون بر این اعتبارات استانی و سازمانی نیز در راستای مرمت و بازسازی بقاع متبرکه تخصیص یافته است.

 

وی اضافه کرد: افزون بر این مردم و خیران خراسان شمالی نیز در قالب نذورات و موقوفات، بخش مهمی از هزینه‌های احداث، تعمیر، تجهیز و تکمیل بنای امامزاده‌های استان را تأمین می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی تلاش می‌کند تا در سال جاری درزمینهٔ تحقق این شعار طرح‌های عمرانی متعددی را در سطح امامزاده‌ها و موقوفات شهرستان‌های مختلف استان اجرا کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به این‌که از 156 امامزاده موجود در استان 34 امامزاده میراثی بوده و هرگونه تعمیر و اقدام در آن‌ها می‌بایست با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود، اضافه کرد: در این زمینه پارسال تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی منعقد شد که در پی این تفاهم‌نامه عملیات تعمیر 13 امامزاده میراثی در استان آغاز شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات