۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۸۰۴
آیت‌الله نعیم ‌آبادی:

همت کافی برای ترویج فرهنگ کار در کشور وجود ندارد/ بالارفتن میزان واردات ذلت است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اظهار تأسف از عدم وجود همت کافی برای ترویج فرهنگ کار، گفت: همه چیز در کشور مهیای تولید و کار است اما متأسفانه همت کافی در این زمینه وجود ندارد.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در سپاه امام سجاد(ع)، رشد و پیشرفت جامعه را نیازمند توسعه و ترویج روحیه قناعت در آن جامعه دانست و گفت: تحقق این امر مهم زمینه را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند.

 

 وی با تاکید بر اینکه تولید وظیفه قشر خاصی از جامعه نیست افزود: همه کسانی‌ که آینده اقتصادی کشور برایشان مهم بوده و دلشان برای آینده کشور می‌سوزد باید از تولیدات داخلی حمایت و به کمک تولید بیایند.

 

امام جمعه بندرعباس با اظهار تاسف از عدم وجود همت کافی برای ترویج فرهنگ کار تصریح کرد: همه چیز در کشور مهیای تولید و کار است اما متاسفانه همت کافی در این زمینه وجود ندارد.

 

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: در بسیاری از زمینه‌ها واردات بر تولید داخلی پیشی گرفته است و بازده اقتصاد داخلی کافی نیست.

 

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ابراز داشت: به دلیل عدم اجرای فعالیت های موثر در رمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته سبب شد تا این بار معظم له با تاکیدات فراوان، کلمه اقدام و عمل را بیان کنند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: مفهوم اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته صرفا به به مباحث تئوری و حرف در زمینه اقتصاد مقاومتی خلاصه شد و در حد حرف باقی ماند و و کار شاخصی در این زمینه که بتواند باری از دوش کشور بردارد و مطالبات رهبری را محقق کند، انجام نشد.

 

وی با تاکید بر اینکه پسوند اقدام و عمل در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای یافتن راه‌های مناسب و اصولی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید برای اجرای فرامین رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، کاری اساسی انجام شود.

 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اهتمام و مدنظر قرار دادن مفهوم هیهات‌مناالذله در بحث اقتصادی، بالارفتن میزان واردات در کشور را نوعی ذلت دانست و گفت: به هیچ وجه نباید زیر بار این ذلت برویم.

 

آیت الله نعیم آبادی، واردات مواد غذایی همچون تخم‌مرغ از کشور چین را برای ملت ایران ذلت خواند و ابراز داشت: تولید داخلی باید جای واردات را بگیرد و اقتصاد کشور باید به گونه ای باشد که در برابر این‌گونه واردات مصون بماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به وجود منابع، معادن، ظرفیت های ساحلی کشور، بیکاری و واردات را بی معنا خواند و گفت: با استفاده مناسب از ذخائر و منابع موجود در کشور باید اقتصاد ملی را در برابر آفت‌های اقتصادی واکسینه کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات