۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۲۵۹۰۸
روحانی شیعه پاکستان:

تکفیری ها با حمایت عربستان به کشتار شیعیان و اهل تسنن می پردازند

عضو ارشد مجمع علمای شیعه پاکستان به دولت هشدار داد اگر نتواند از کشتار شیعیان جلوگیری کند با واکنش شدید آنان مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام حمید حسین امامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید حسین امامی رییس مجمع علمای شیعه پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا، درکنفرانس خبری که در این شهر برگزار شد کشتار شیعیان در مناطق مختلف این کشور را محکوم کرد و گفت: ھدف از شیعه کشی به دست گروہ ھای تکفیری تروریستی ایجاد تنش میان شیعه و سنی در پاکستان است.


وی خواھان دستگیری فوری عوامل کشتار شیعیان این کشور شد و افزود: اگر دولت جلوی این حرکت و نسل کشی در کشور را نگیرد با واکنش سخت روبرو خواھد شد.


حجت الاسلام امامی با اشارہ به سخنان برخی اعضای احزاب سیاسی مبنی بر این که کشتار شیعیان یک جنگ مذھبی بین شیعه و سنی است، بیان داشت: در پاکستان اختلاف شیعه و سنی وجود ندارد، این گروہ ھای تکفیری تروریستی هستند که با حمایت مالی بعضی از کشور ھای عربی خصوصا عربستان سعودی به برادرکشی در کشور روی آورده اند.


وی با بیان که ما در کنار خانوادہ شھدا ایستادہ ایم تاکید کرد که حامیان تروریست ها نیز باید در کنار جنایتکاران محاکمه شوند.


این روحانی پاکستان هشدار داد که اگر تا 23 اردیبھشت قاتلان شیعیان دستگیر نشوند، شیعیان تظاهرات بسیار بزرگی برگزار خواهند کرد./988/ب902/د

ارسال نظرات