۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۵۹۶۱

دارالافتای مصر اعدام کودک ۷ ساله از سوی داعش را محکوم کرد

دیدبان دارالافتای مصر در گزارشی به موارد متعدد جنایت های داعش علیه کودکان اشاره و اعلام کرد: علنی کردن این جنایات از پیوستن کسانی که با ماهیت تروریستی این گره آشنا نیستند، جلوگیری می کند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، دیدبان دارالافتای مصر در پیامی جنایت اخیر گروه تروریستی داعش، مبنی بر اعدام کودکی هفت ساله در شهر رقه سوریا را اقدامی وحشیانه خواند و تصریح کرد که این اقدام با تعالیم اسلامی در تضاد است.

 

در این گزارش آمده است: این جنایت آشکار که مخالف صریح دستورات پیامبر اکرم (ص) محسوب می شود، نشانگر میزان وحشی گری عناصر تروریستی داعش است که در میدان النعیم با شلیک گلوله در برابر دیدگان پدر و مادر این کودک هفت ساله، وی را اعدام کردند.
 


دیدبان دارالإفتای مصر با بیان اینکه برای جنایتگری داعش دیگر حد و مرزی متصور نیست، اظهار داشت: این اقدام جنایتگرانه نیز حلقه دیگری از زنجیره جنایات داعش است که با برخی گزارش های سازمان های حقوق بشری مستند می شود اما مجامع بین المللی اقدامی در راستای مقابله با آن انجام نمی دهند.

 

در این گزارش آمده: جنایات داعش علیه کودکان منحصر در اعدام آنان نیست بلکه به کارگیری کودکان در میدان جنگ به عنوان جاسوس و یا شکنجه گر و قاتل از سلسله جنایت های دیگر داعش در حق کودکان است.

 

این مرکز وابسته به الازهر ادامه داد: داعش از کودکانی که معلولیت ذهنی دارند در اجرای عملیات های انتحاری سوء استفاده کرده و در برخی موارد حتی از آنان به عنوان سپر انسانی بهره گرفته است. داعش با ربودن کودکان و فروش آنان به بهره کشی جنسی و نقض آشکار حقوق کودکان می پردازد.

 


دیدبان دارالافتای مصر در پایان گزارش خود آورده است: جنایات شنیع داعش باید با ابزار رسانه علنی شده تا این گروه تروریستی نزد جهانیان رسوا شود و همه بدانند که داعش هیچ ارتباطی با شریعت مبین اسلام ندارد و عناصر این گروه انسانیت خود را از دست داده اند. رسانه ای شدن این جنایات از پیوستن کسانی که به سودای دفاع از اسلام به این گروه تروریستی می پیوندند، جلوگیری می کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات