۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۲۶۱۵۰
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

حضور طلاب در مدارس به تقویت باورهای اعتقادی دانش آموزان کمک می کند

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حضور طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش می تواند به تقویت باورهای اعتقادی دانش آموزان کمک کند.
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ظهر امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و حجت الاسلام ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش پدیده مبارکی است که سبب تعامل و هماهنگی بیشتری ما بین حوزه و آموزش و پرورش شده است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان در شرایط سنی مهم و با اقتضائات خاص قرار دارند اظهار داشت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می توانند نقش بسزایی در پرورش آنان داشته باشند به ویژه اینکه با توجه به درخواست دانش آموزان و مسؤولان، حضور روحانی در مدارس می تواند به تقویت عقاید باورهای آنان در این سن کمک کند.

 

حجت الاسلام خدری بر لزوم همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: می توان با ساماندهی حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش این ارتباط را عمیق تر کرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به لزوم آموزش روحانیان در مدارس امین و ضرورت برگزاری دوره های مشاوره و راهنمایی، گفت: آموزش و پرورش می تواند با برگزاری جلسات توجیهی، نحوه کار در مدارس را تبیین کند.

 

وی به بیان آماری از فعالیت های حوزه علمیه استان و آموزش و پرورش پرداخت و بیان داشت: تعداد 16 مدرسه برادران، 54 مدرسه خواهران، 9 مدرسه تیزهوشان خواهران، سه مدرسه تیزهوشان برادران، شش مدرسه شبانه روزی خواهران، چهار مدرسه شبانه روزی برادران، چهار مدرسه شبانه روزی خواهران، شش مدرسه نمونه برادران، 15 روحانی طرح هجرت فعال در مدارس و نیز 80 طلبه در مدارس اقامه نماز و اجرای کلاس دارند.

 

حجت الاسلام خدری همچنین تعداد دانش آموزان مخاطب مبلغات خواهر را 14 هزار و 730 و تعداد دانش آموزان مخاطب مبلغان برادر در مدارس را چهار هزار و 650 نفر عنوان کرد./202/833/ب1

ارسال نظرات