۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۲۶۲۲۴

اولین سالروز شهدای مسجد امام علی در قطیف برگزار می شود

اهالی استان قطیف عربستان اولین سالگرد شهدای انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) در شهرک القدیح این استان را گرامی می دارند.
قطیف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، اهالی استان قطیف واقع در شرق عربستان اولین سالگرد شهدای انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) در شهرک القدیح این استان را گرامی می دارند. صفحه های شبکه های اجتماعی از عکس شهدای این حادثه پر شده است.


در همین راستا فعالان سیاسی مدافع حقوق بشر و حقوق دان عربستان از مردم این کشور خواستند تا با برگزاری مراسم و گردهمایی های گوناگون یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارند.


فعالان سیاسی عربستان همچنین خواستار آزادی حامیان نماز شدند که پس از اقدامات تروریستی به محافظت از مساجد پرداختند و از سوی مقامات سعودی بازداشت شدند.


شایان ذکر است در انفجار انتحاری که در هنگام اقامه نماز جمعه در مسجد امام علی (ع) شهرک القدیح قطیف در تاریخ 22 ماه می سال 2015 مصادف با اول خرداد 1394 روی داد، 22 نمازگزار به شهادت رسیدند و بیش از 100 تن آنان زخمی شدند.


گروهک تروریستی داعش در آن زمان با صدور بیانیه ای ضمن برعهده گرفتن مسوولیت این جنایت وحشیانه گفت که یکی از عناصرش به نام ابوعامر النجدی که تصویرش را منتشر کرد، با بستن کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزاران منفجر کرد./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات