۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۳۴۱
با هدف شناخت و ارتقای سطح علمی اساتید خواهر؛

نخستین جشنواره علمی اساتید حوزه های علمیه خواهران برگزار شد

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه شناخت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی اساتید هدف برگزاری جشنواره علمی اساتید حوزه های علمیه خواهران است، گفت: تشیکل انجمن‌های علمی اساتید می‌تواند در جهش علمی حوزه های علمیه خواهران نقش به سزایی داشته باشد.
حمید خالقی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،محمود خالقی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره علمی استادان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به ایمان و معرفت کسب علم است، گفت: کسب علم می‌تواند انسان را در شناخت خلیفه الهی در زمین یاری دهد.

 

وی با بیان اینکه کسب علم برای رسیدن به معرفت و ایمان یکی از ارکان مهم در سیره اسلامی است، افزود: بر همین اساس حضرت رسول(ص) همواره به امت اسلامی توصیه می‌کردند که به دنبال فراگیری علم حتی به کشورهای بیگانه و کافِر مانند چین هم سفر کنند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امام حسین(ع) با توجه به نقش مؤثری که علم و معلم در هدایت انسان و جوامع بشری دارند می‌فرمایند«هر کس به من چیزی بیاموزد من بنده اویم».

 

خالقی با اشاره به اینکه معلم نقش مهمی در آموزش طلاب علوم دینی دارد، گفت: اگر استاد در مدرسه‌ها رسالت خود را به درستی انجام دهد خواهد توانست با تربیت شاگردان برجسته نه تنها تحول نظام اسلامی بلکه زمینه‌ساز تحول در عرصه جهانی شود همانطور که اساتید امام خمینی(ره) با تربیت ایشان توانستند زمینه‌ساز چنین تحولی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران برنامه‌های ویژه ای را در راستای افزایش سطح ارتقای اساتید در نظر گرفته است، افزود: راه اندازی تشکل های علمی اساتید در مدارس، استان ها و مرکز، استفاده از فضای حقیقی و مجازی برای این تشکل، ایجاد سامانه پاسخگویی به پرسش های اساتید، برگزاری دوره های علمی مهارت و آموزش های بدو و ضمن خدمت برای اساتیداز دیگر برنامه های معاونت آموزش های حوزه های علمیه خواهران برای اساتید است.


معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه استقبال اساتید از برنامه‌های معاونت آموزش بسیار خوب بوده است، گفت: تمایل اساتید برای شرکت در این دوره ها نشان می‌دهد که این قشر توجه خاصی به ارتقای سطح معلومات خود و بهبود کیفیت آموزش به طلاب دارند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در رشته ادبیات عرب بیش از هزار استاد مشغول تربیت طلاب هستند، یادآور شد: در این جشنواره علمی از ۱۱ نفر از اساتید برجسته ادبیات عرب تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد./968/پ202/ی

ارسال نظرات