۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۳۵۲
مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران:

حوزه‌‌ علمیه خواهران خط مقدم نبرد فرهنگی با دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که دشمن برای از بین بردن آداب اسلامی در جامعه زنان و دختران را نشانه رفته است، گفت: حوزه های علمیه خواهران با تربیت طلاب متعهد و توانمند خط مقدم مقابله با نبرد فرهنگی دشمن هستند.
حجت الاسلام جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، پیش از ظهر امروز در اولین جشنواره علمی اساتید حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امروزه دشمن برای اینکه اسلام را در جوامع از بین ببرد از طریق ماهواره و سایر وسایل ارتباط جمعی اقدام به فرهنگ سازی و تغییر فرهنگ کرده استِ، گفت: دشمن به خوبی فهمیده است که اگر در یک جامعه زنان آن جامعه را با هدف و فرهنگ خود همراه کند خواهد توانست به راحتی فرهنگ آن کشور را از بین برده و فرهنگ جدیدی را غالب کند؛ زیرا این زنان هستند که امر تربیت را برعهده دارند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هدف حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور تربیت مبلغان و بانوان طلبه برای امر تبلیغ در میان جامعه زنان است، افزود: به همین علت حوزه های علمیه خواهران خطر مقدم نبرد فرهنگی دشمن هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه این امر رسالت استادان را در حوزه های علمیه خواهران دشتوارتر می کند، تصریح کرد: برای اینکه حوزه های علمیه خواهران بتوانند در مقابل تهاجم سوء دشمن ایستادگی کرده و بتوانند فرهنگ دین را ترویج کنند باید اساتید براساس نیازهای روز و به صورت کاربرد محور طلاب را آموزش دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ادامه داد: همچنین اساتید خواهر باید براساس نیازهای روز مباحث و مسائل فقهی را از متون استخراج کرده و در مورد آن پژوهش کنند؛ زیرا اگر درباره این کارها پژوهشی صورت نگیرد حوزه از مباحث روز جامعه عقب افتاده و دچار رکود علمی و انزوا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اساتید باید به طلاب به چشم امانت نگاه کرده و سعی کنند این امانت ها را به بهترین شکل ممکن تربیت کنند، اظهار کرد: اساتید تا جایی که می‌توانند باید طلاب را با مباحث روز آشنا کرده و سعی کنند طلاب را به گونه‌ای آموزش دهند که آموزش آن فهم محور باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر آموزش فهم محور نبوده و براساس محفوظات باشد در مواقع حساس و سرنوشت ساز نخواهد توانست کاربرد داشته باشد چرا که ذهن انسان آنچه را حفظ کند ممکن است به مرور زمان فراموش کند ولی اگر چیزی را یاد بگیرد و بفهمد در همه جا و در همه زمان‌ها و مکان‌ها خواهد توانست از آن استفاده کند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: اساتید مهم‌ترین سرمایه‌های علمی یک کشور هستند و برای اینکه بتوان این سرمایه‌ها را حفظ کرد باید از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای آنها در عرصه‌های مختلف استفاده کرد./968/پ202/ی

ارسال نظرات