۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۴۵۷

نگرانی رژیم صهیونیستی از رشد فزاینده نفوذ ایران در سوریه

یک پایگاه خبری با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از رشد فزاینده نفوذ ایران در سوریه و تجربه گران‏بهای نیروهای حزب الله در میدان جنگ بسیار نگران است.
تانک متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری Middle East Eye با انتشار گزارشی به نقل از دیپلمات های صهیونیست اعلام کرد که نگرانی های رژیم صهیونیستی از نفوذ ایران در سوریه روز به روز افزایش می یابد.

 

زوی ماگن، یکی از دیپلمات های سابق رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در انستیتوی امنیت ملی این رژیم کار می کند در این مورد گفت: دستگاه اطلاعاتی اسرائیل معتقد است که خطر اصلی که ما را در سوریه تهدید می کند در حقیقت ایران و نیروهای نیابتی این کشور مانند حزب الله است.  

 

کارشناسان صهیونیست همچنین از تجربه نظامی باارزشی که حزب الله لبنان از جنگیدن در کنار نیروهای وفادار به بشار اسد به دست آورده ابراز نگرانی کردند.

 

بن باراک، یکی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی به پایگاه خبری Middle East Eye گفت: گروه های مختلف شورشی که در حال حاضر در سوریه علیه دولت بشار اسد می جنگند، می دانند که اگر با ما اختلاف داشته باشند می توانیم آنها را تضعیف کنیم اما حزب الله از چنین منطقی پیروی نمی کند.  

 

یوری لوبرانی، مشاور سابق وزیر استراتژی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: ارتباطاتی که با گروه های شورشی در سوریه داریم به ما امکان می دهد که از وقایع آنجا باخبر باشیم.

 

گزارش منتشر شده در پایگاه خبری Middle East Eye می افزاید: گروه های تروریستی حاضر در سوریه از جمله جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه بارها و بارها اعلام کرده اند که غیر از بشار اسد دشمن دیگری ندارند و در حقیقت عدم مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی بیان کرده اند./990/ب903/د

ارسال نظرات