۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۵۸۱
روحانی بحرینی:

ورود علما به عرصه سیاست حق مسلم آنان است

روحانی بحرینی تاکید کرد که ممانعت حکومت از ورود عالمان دینی به عرصه سیاست، نقض آشکار حقوق مردم بحرین به ویژه علمای این کشور است.
شیخ میثم سلمان عضو ارشد کمیته حقوق بشر بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم سلمان، مسؤول بخش آزادی های دینی در دیدبان حقوق بشر بحرین گفت: ممنوعیت ارتباط عالمان دینی با گروه های سیاسی یک اقدام غیر قانونی است که با قانون بحرین و قوانین بین المللی منافات دارد.

 

وی افزود: این اقدام، آزادی بیان را از عالمان دینی سلب کرده و این مخالفت صریح با بند چهارم ماده 19 قانون بین المللی حقوق شهروندی در عرصه سیاست است که می گوید هر انسان حق آزادی بیان دارد.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: این اقدام در راستای نقض حقوق شهرندی علمای بحرین است که رژیم حاکم قصد دارد تبعیض در بحرین را قانونی کند. ظلم و تبعیض نژادی و طایفه ای علیه علما همواره از سوی حکومت بحرین اعمال شده است.


شیخ سلمان در بیان علت تصمیم حکومت بر کنارگذاری علما از عرصه سیاسی گفت: علما همواره در مواقع حساس و حیاتی در فضای سیاسی، اشتباهات دولتمردان را گوشزد می کنند و ندای اصلاحات ریشه ای سر می دهند. آنان همواره در پی احقاق حقوق مردم در زمینه مسایل اجتماعی و حقوق شهروندی هستند.

 

عضو ارشد حقوق بشر بحرین تصریح کرد: دستگیری شیخ المنسی که تاکنون در سلول انفرادی به سر می برد، به دلیل انجام وظیفه او در خطبه های نماز جمعه در راستای روشنگری های به حق بود. علما همواره اعتراضات خود را در چارچوب مسالمت آمیز ابراز کرده اند اما حکومت با خشونت و سرکوب پاسخ آنان را می دهد.


 گفتنی است حکومت بحرین با تصویب قانونی مبنی بر عدم اجازه شرکت علمای دین در عرصه سیاست کشور، جدیدترین اقدام خود را در نقض آشکار حقوق مردم بحرین به ویژه علمای این کشور انجام داده است. این اقدام اعتراض مردم و علمای بحرین و تشکل های انقلابی را در پی داشته است./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات