۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۵۹۹
خطیب جمعه نجف:

دشمنان درپی سوء استفاده از بحران سیاسی در عراق هستند

خطیب جمعه نجف ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مناطق شیعه نشین تصریح کرد که دشمنان در درپی سوء استفاده از بحران سیاسی در عراق هستند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، انفجارهای تروریستی در مناطق شیعه نشین بغداد را که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از مردم بی گناه عراق شد را به شدت محکوم کرد.


وی افزود: انفجارهای اخیر تلنگری به ما بود که یادمان بیاید پیامدهای بحران سیاسی می تواند مشکلات امنیتی جدی را برای این کشور درپی داشته باشد.


حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: دشمنان با استفاده از بحران سیاسی موجود در عراق درپی به چالش کشیدن و سرنگونی این کشور هستند.


وی بحران سیاسی را تمام شده توصیف کرد و اظهار داشت: بحران سیاسی این کشور به سمت پایان در حال حرکت بوده و هرج و مرج سیاسی نیز به اتمام رسیده است.


خطیب جمعه نجف خواستار تشکیل جلسه پارلمان در هفته آینده شد و ادامه داد: با توجه به پایان درگیری‎های سیاسی، قوه مقننه و مجریه باید به کارهای سابق خود برگردند و با قوت کشور را اداره کنند.


وی خطاب به سیاستمداران گفت: شما باید از اختلاف‎های سیاسی خود دست بردارید و با حفظ وحدت و عدم ایجاد بحران داخل بیندیشید.


حجت الاسلام قبانچی همچنین خطاب به خانواده‎های شهدا خاطرنشان کرد: شهدای شما، شهدای ما نیز هستند و ما همچنان از غم از دست دادن عزیزانمان غمگین هستیم. شما بهای پیروی و دوستی با اهل بیت (ع) را می دهید بر همین اساس خداوند شهدا را از جمع خانواده‎های شما انتخاب کرده است.


وی افزود: قهرمان آن کسی نیست که زنان و کودکان بی گناه را قلع و قمع و منازل آنان را خراب کند و شما تروریست‎ها به خوبی بدانید که جایگاهی در عراق ندارید.


خطیب جمعه نجف با اشاره به تشکیل جلسات مختلف با معارضان در برخی از کشورهای اروپایی گفت: تشکیل جلسات با مخالفان و معارضان فی نفسه مشکلی ندارد ولی باید توجه داشته باشیم که اعضای جریان‎های تروریستی نباید در قالب معارض وارد شده و با آن‎ها به مذاکره نشست. چنین جلساتی که بخواهیم چهره تروریست را موجه جلوه بدهیم و آن را به عنوان معارض معرفی کنیم را هیچ شخصی در جهان نمی پذیرد و اهل سنت نیز آن را غیر شرعی می داند./994/ب902/د

ارسال نظرات