۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۲۶۶۶۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

روحیه آرمان خواهی لازمه تربیت دانش آموز انقلابی است

حجت الاسلام قطبی گفت: نخستین شاخصی که با وجود آن می توانیم ادعای تربیت دانش آموز انقلابی داشته باشیم، آرمان خواهی است و در قدم نخست باید روحیه آرمان طلبی را با روش های مختلف و تکنیک های مختلف در آن ها زنده نگه داریم.
حجت الاسلام محمد قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با بیان اهمیت پرداختن با قوانین از سوی مسؤلان کشور، گفت: در برخی کشورها مانند آمریکا رؤسای جمهورشان پس از انتخاب متعهد و ملزم به اجرای تعهدنامه سه ماده ای است که باید نسبت به دادن گزارش در پایان دوره خود اقدام کند.

 

وی به سه بند این تعهد اشاره کرد و گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ امنیت عمومی، سبک زندگی کشور متبوع از جمله این تعهدات است، حال این طرف ما نسبت به مسؤولیتمان در قبال انقلاب چه وظیفه ای داریم و چگونه؟

 

حجت الاسلام قطبی در ادامه به بیان معنای عام و خاص انقلاب پرداخت و عنوان داشت: انقلابی که الآن مطرح می شود با انقلاب سال 57 متفاوت است، انقلابی که در سال های 42 تا 57 که به سرنگونی رژیم پهلوی منجر شد و بر اساس آرمان ها و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همراهی مردم صورت گرفت انقلاب خاص بود و انقلابی که الآن مطرح است که ادامه جریان و کاروان و در افق پیشرو به منظومه  آن انقلاب است، انقلاب عام است.

 

وی به شاخصه های انقلاب اشاره و تصریح کرد: نخستین شاخصی که با وجود آن می توانیم ادعای تربیت دانش آموز انقلابی داشته باشیم، آرمان خواهی است و در قدم اوّل باید روحیه آرمان طلبی را با روش های مختلف و تکنیک های مختلف در بچه ها زنده نگه داریم.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دومین شاخص را دین مداری معرفی کرد و اظهار داشت: وقتی آرمان خواهی با دین گره خورد آن وقت منطق پیدا می کند، و آرمان خواهی اگر از آموزه های وحیانی باشد آن وقت جهت پیدا کرده و سازمند است و هرچه تدیّن بچه ها تقویت شود انقلابی تر خواهند بود.

 

وی حس مسؤولیت پذیری و احساس مسؤولیت را سومین شاخص بیان کرد و افزود: باید این حس در دانش آموزان تقویت شود و با شعله ور کردن این حس زمینه های تربیت انقلابی را تقویت کرده ایم، حس مسؤولیت نسبت به همکلاسی، معلم و حتی نسبت به غیر مسلمانانی که مورد ظلم واقع شده است.

 

حجت الاسلام قطبی شاخص ساده زیستی که روح انقلاب ما ساده زیستی بود به عنوان چهارمین شاخص عنوان کرد و گفت: تلاش علمی و جهاد علمی به عنوان پنجمین شاخص مطرح است و امروزه پیشرفت های غربی ثمره تلاش علمی و جهاد علمی آن هاست و همین نکته نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده و هست، و آن جایی که بحث دانش بنیان را مطرح می کنند و بقای انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند کار علمی می دانند.

 

وی در ادامه به شاخص ششم اشاره کرد و گفت: تا زمانی که دشمن ستیزی باشد انقلاب پایدار است، دشمن دشمن است و فرقی نمی کند چه کسی و در کجا باشد ممکن است مخفیانه باشد و لازمه این امر بصیرت افزایی است که باید در دانش آموزان انجام پذیرد.

 

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن شاخص هفتم و پایانی را بیان کرد و اظهار داشت: حس آفرینش گری وخلاقیت که امروزه اگر در فن آوری به رتبه خوبی در جهان برسیم بقیه کشورها که با ما فاصله دارند نیازمند ما خواهند بود و آفرینش گری صرفاً این نیست که فردا چیز جدیدی ابداع کنیم بلکه نقطه آغاز این امر خلاقیت است که می تواند در کارهای جزئی و کوچک نیز اتفاق بیفتد./202/939/ب1

ارسال نظرات