۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۶۸۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب هستند

مدیر حوزه علمیه مازندران حوزه های علمیه را پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر حوزه و روحانیت نبودند امروز اسلام ناب این گونه عظمت جهانی نداشت و این جایگاه امروز اسلام و انقلاب به برکت تلاش های حوزه و روحانیت است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان بر ضرورت توجه طلاب و روحانیان به ظرفیت های معنوی این ماه تأکید کرد و گفت: روزه گرفتن، صدقه دادن و استغفار سه توصیه مهم در ماه مبارک شعبان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، توجه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: دروس اخلاق در مدارس علمیه باید به طور منظم و مستمر برگزار شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که اخلاق در حوزه های علمیه همواره مورد تأکید بزرگان دین بوده است، خاطرنشان کرد: نباید مباحث آموزشی جای موضوعات اخلاقی در حوزه های علمیه را بگیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اخلاق باید همانند مباحث آموزشی در حوزه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه سعادت و تعالی حقیقی یک طلبه را فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تقویت حوزه های علمیه را بهترین راه دفاع از دین و ارزش های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب عظیم اسلامی امروز شاهد رونق خوب فعالیت های حوزوی هستیم که البته این کافی نیست و باید هر روز تقویت شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران حوزه های علمیه را پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت نبودند امروز اسلام ناب این گونه عظمت جهانی نداشت و این جایگاه امروز اسلام و انقلاب به برکت تلاش های حوزه و روحانیت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و رشد مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب سرمایه گذاری گسترده ای علیه دین و مبانی انقلابی ما انجام می دهند، ما نباید در برابر این هجمه های سازمان یافته حرکت های منفعلانه داشته باشیم بلکه باید با تقویت مراکز دینی در برابر هجمه های فرهنگی غرب بایستیم.

 

حجت الاسلام طاهری بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان را تبلیغ اثربخش و گسترده مبانی دینی در جامعه دانست و ادامه داد: نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر ارزش های دینی ما غالب شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران نقش طلاب به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که اگر مبانی دینی به شیوه ای اثربخش در جامعه ترویج شود به حتم شاهد بی اثربودن توطئه دشمنان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با توطئه افکنی جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی را کمرنگ کند که با توجه به همه این تلاش ها، روحانیت از عزت و عظمت خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اينکه روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پررنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

 

وی با بيان اينکه روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف غربي با همه توان خود وارد ميدان شوند، ادامه داد: تنها روحانيت است که مي‌تواند با هجمه هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوي روحانيان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق آزمون ورودی حوزه علمیه استان در فروردین ماه امسال، گفت: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید بیش از 500 نفر است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و برگزاری دوره های تابستانی مدارس علمیه، افزود: مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری در فصل تابستان امسال به عنوان یکی از مدارس تابستانه میزبان برگزاری این دوره ها خواهد بود./950/202/ب2

ارسال نظرات