۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۷۵۱

بدبینی زنان مسلمان مهاجر در کانادا نسبت به این کشور

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که تعداد زیادی از زنان مسلمان مهاجر در کانادا نسبت به این کشور بدبین هستند.
زنان مسلمان در کانادا

به گزارش خبرگزاری رسا، نظرسنجی جدید موسسه Environics از مسلمانان مهاجر ساکن در کانادا نشان می دهد که تعداد زیادی از زنان مسلمان مهاجر نسبت به این کشور بدبین بوده و 42 درصد از آنان نیز در پنج سال گذشته در معرض رفتار تبعیض آمیز قرار گرفته اند.

 

بر اساس این نظرسنجی، زنان مسلمان مهاجر در کانادا ترجیح می دهند در انتخاب میان هویت اسلامی و هویت کانادایی، هویت اسلامی خود را حفظ کرده و معتقدند مسلمانانی که به عنوان مهاجر به این کشور وارد می شوند نباید پیش زمینه فرهنگی و دینی خود را فراموش کرده و چشم بسته به فرهنگ کانادایی بپیوندند.

 

همچنین، اکثر زنان مسلمان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که التزام آنان به اسلام پس از ورود به کانادا بیشتر شده است.

 

از نکات قابل توجه این نظرسنجی آن است که تعداد زیادی از زنان مسلمان مهاجر در کانادا نسبت به ارتباط با غیرمسلمانان این کشور خوش بین نبوده و معتقدند که نسل آینده مسلمانان کانادا با تبعیض های بیشتری دست به گریبان خواهد بود.

 

نگرانی نسبت به تصویر منفی ارائه شده از مسلمانان در رسانه های جمعی و باورهای غلطی که همسایگان و همکاران غیرمسلمان نسبت به مسلمانان دارند از دیگر مسائل مطرح شده در این نظرسنجی به وسیله بانوان مسلمان ساکن در کانادا بوده است.

 

تبعیض علیه بانوان مسلمان در کانادا به حدی است که 25 درصد از آنان اعلام کرده اند که در هنگام ورود به خاک کانادا و عبور از مرز با مشکلاتی روبرو شده اند.

 

گفتنی است، نگرانی های بانوان مسلمان در کانادا نسبت به تبعیض علیه مسلمانان چندان نیز بیراه نبوده و آمارهای ارائه شده به وسیله سازمان ملی آمار این کشور نشان می دهند که نرخ بیکاری در میان مسلمانان کانادایی 14 درصد است که در مقایسه با رقم 7.8 درصد بیکاری غیرمسلمانان عدد قابل توجهی به شمار می رود./990/ب902/د

ارسال نظرات