۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۷۷۴

اعتراض علمای بحرین به ممنوعیت مشارکت در فعالیت سیاسی

علمای بحرین نسبت به قانون محرومیت علما از فعالیت های سیاسی به شدت اعتراض کردند.
علمای شیعه

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه ای، قطعنامه جدید دولت این کشور مبنی بر ممنوعیت علما از شرکت در تشکل های سیاسی را غیر قابل دانسته و اعلام کردند: این اقدام در راستای زیر پا گذاشتن حقوق مسلم مردم بحرین به ویژه علما صورت می گیرد.

 


 در این بیانیه آمده است: اوضاع کشور به سمت یک ظلم فراگیر سوق پیدا کرده و آزدی های سیاسی و حقوق مسلم مردم زیر پا گذاشته می شود. پس از تبعیض های طایفه ای، حال به تبعیض سیاسی در کشور رسیده ایم تا خواسته های دولتمردان تامین شود.

 

علمای بحرین تاکید کردند: اقدام اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت شرکت عالمان دینی در تشکل های سیاسی برای جلوگیری از شنیده شدن صدای منتقدان است. منتقدانی که تنها به دنبال اصلاح وضع کنونی هستند و با حضور فعال در عرصه سیاسی،  اندیشه حل مشکلات و بحران های موجود در کشور را در سر دارند.

 

در بیانیه علمای بحرین تصریح شده است: این اقدام دولت را غیر قابل قبول دانسته و آن را بر خلاف قوانین بین المللی می دانیم. این اقدام درهم شکستن چارچوب دموکراسی بوده محرومیت علما از فعالیت سیاسی در کشور با تعالیم دینی و ارزش های انسانی در تضاد است.

 

در پایان این بیانیه آمده است: علمای دین همانند دیگر شهروندان حق شرکت در فعالیت های سیاسی دارند و محروم کردن آنان از این فعالیت ها غیر قانونی است. آنان با توجه به بصیرت دینی و سیاسی که دارا هستند، در مسیر پیشرفت جامعه بسیار موثرند./1312/ب902/د

 

ارسال نظرات