۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۸۳۸
در راستای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت؛

افتتاح مؤسسه قرآنی الشفاء در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآنی الشفاء در این استان افتتاح شد و امید است با راه‌اندازی این مؤسسه توسعه فرهنگ قرآن و عترت در این استان بیش‌ از پیش نهادینه شود.
قرآن

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد،  اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآنی الشفاء در این استان افتتاح شد و امید است با راه‌اندازی این مؤسسه توسعه فرهنگ قرآن و عترت در این استان بیش‌ از پیش نهادینه شود.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: توسعه مؤسسات قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه دارد و توجه به فرهنگ قرآنی زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌سازد.

 

این مقام مسؤول برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل قرائت، روخوانی، ترتیل، حفظ و تفسیر را از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی الشفاء برشمرد و گفت: این مؤسسه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌کند.

 

پرتوی با اشاره به آموزش قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف در مؤسسه الشفاء، خاطرنشان کرد: 37 مؤسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که به برگزاری دوره‌های آموزشی در رده‌های سنی مختلف می‌پردازند.

 

وی از وجود 45 خانه قرآنی روستایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 45 خانه قرآنی روستایی و 35 خانه قرآنی شهری در این استان فعال هستند و به ترویج معارف قرآنی اهتمام دارند.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به برگزاری مرحله نخست آرمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کريم در این استان، تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور، جمعه 24 ارديبهشت ماه مرحله کتبی يازدهمين دوره طرح ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در چهار محال و بختياری برگزار شد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه آزمون شفاهی اين طرح در آواخر تابستان 95 برگزار می شود، گفت: آن دسته از حافظان 5 جزء ، 10 جزء ، 20 جزء و کل قرآن کريم که موفق شوند در مرحله کتبی 70 درصد امتياز را کسب کنند به مرحله شفاهی راه پيدا  می کنند.

 

پرتوی در ادامه تصريح کرد: در اين طرح به حافظان 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کريم که بتوانند هر دو مرحله کتبی و شفاهی را با موفقيت پشت سر بگذارند به ترتيب مدرک در جه 5، درجه 4 و درجه 3 حفظ قرآن کريم اختصاص می يابد.


وی همچنين گفت: شرکت کنندگان در آزمون حفظ 5 جزء در صورت موفقيت در دو مرحله کتبی و شفاهی حائز گواهی نامه معتبر از طرف سازمان دارالقرآن کريم خواهند شد.


ریيس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، مدرک درجه 2 و 1 حفظ قرآن کريم را مربوط به آن دسته از حافظان کلی برشمرد که دو مرحله ديگر که شامل مفردات و تفسير است را با موفقيت سپری کنند./9457/302/ب2

ارسال نظرات