۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۹۰۹
امام جمعه پلدختر:

انزاوی روحانیت بزرگ ترین آفت برای انقلاب است

امام جمعه پلدختر با بیان این که دیانت ما عین سیاست است، گفت: مبنای اندیشه امام راحل تبیین دین در سیاست بود و امروز جدایی دین از سیاست و انزوای روحانیت آفتی است که انقلاب را تهدید می کند.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز، در نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: اصل حکومت ما اسلامی است.

 

وی با بیان این که امام راحل با انگیزه الهی حکومتی را به وجود آورد که حرکت و اندیشه مبارکی از اسلام است، افزود: مبنای اندیشه امام خمینی(ره) بیان جامعیت دین و تبیین دین در سیاست بود.

 

حجت الاسلام سوری با تأکید بر این که سیاستی که در حکومت اجرا می شود باید منشأ آن دین باشد، عنوان داشت: سیاست جوامع غربی که در پی ایجاد فاصله و جدایی دین از سیاست در جامعه ما مورد هدف دشمن قرار دارد، خلاف دین ما است.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) رمز پیروزی و بقای انقلاب را انگیزه الهی دانستند، افزود: امروز نیز مسؤولان ما باید انگیزه الهی در عرصه خدمت رسانی داشته باشند.

 

امام جمعه پلدختر با اشاره به دسیسه های دشمن در زمینه گوشه گیری روحانیت و جدایی دین از سیاست خاطرنشان کرد: انزاوی روحانیت بزرگ ترین آفت انقلاب است.

 

وی دنیازدگی روحانیت، مردم و مسؤولان، ناامیدی مردم و انحراف از اندیشه های امام راحل را از دیگر آفت هایی بیان کرد که انقلاب را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام سوری تصریح کرد: دنیا زدگی روحانیت، مردم و مسؤولان موجب ضربه زدن به دین می شود، مفسران دین باید در حکومت نقش بسزایی داشته باشند.

 

ناامیدی مردم و افزایش بی اعتمادی آفت انقلاب است

امام جمعه پلدختر در ادامه یادآور شد: فاصله گرفتن از انگیزه الهی در انجام مسؤولیت ها و سرد شدن و ناامیدی مردم از دیگر عوامل تهدیدکننده انقلاب است و مسؤولان باید هوشیار باشند.

 

وی اظهار داشت: اگر مسؤولان با انجام برخی اعمال نادرست اعتماد به نفس را از مردم بگیرند و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند، مردم به اصل انقلاب بی تفاوت می شوند.

 

حجت الاسلام سوری با تأکید بر این که نباید بین اهداف، کار و انجام مسؤولیت ها فاصله ایجاد شود، اظهار داشت: مسؤولان جامعه اسلامی در انجام وظایف خویش باید همچون امام راحل انگیزه الهی داشته باشند.

 

وی در پایان اندیشه امام راحل را زلال و پاک خواند و گفت: اگر انحراف در اندیشه امام(ره) به وجود آید و دفاعی صورت نگیرد انقلاب دچار آفت می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات