۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۹۷۷
بعد از ظهر امروز صورت گرفت؛

معرفی ۸ کتاب به دانش‌آموزان اراکی در نشست کتاب‌خوان

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابخانه عمومی شهید زراستوند در دبیرستان پسرانه شهید حسین فهمیده اراک برگزار و طی آن 8 کتاب به دانش‌آموزان معرفی شد.
نشست کتابخوان

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای ظهر امروز به همت کتابخانه عمومی شهید زراستوند با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مسئولین آموزش و پرورش شهر اراک در دبیرستان پسرانه شهید حسین فهمیده برگزار شد.

 

در این نشست هشت نفر از دانش آموزان پایه هفتم متوسطه و دبیران به معرفی کتاب پرداختند.

 

 «دختر شینا» نویسنده بهناز ضرابی ارائه توسط محمد مهدی سجادی از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

کتاب زندگی خاطرات قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر است، دختری که عزیز دردانه پدر و مادرش بود، روایت زندگی یکی از هزاران زن صبوری است که حالا نسلشان در حال انقراض است.

 

کتاب «دیگر دانش آموز و اخلاق معاشرت» نویسنده جواد محدثی ارائه توسط معصومه امیری نیز در این نشست معرفی شد.

 

در این کتاب علاقه‌مندان با موضوعاتی چون معاشرت خوب و جذاب با دیگران داشته باشیم، چگونه سخن بگوییم، این کتاب 15 یادداشت کوتاه را در بر دارد که هر کدام یکی از موضوعات اخلاق معاشرت را با بیانی شیوا و مستند به آیات و روایات مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

کتاب «گردان قاطرچی‌ها» نوشته داوود امیریان ارائه توسط مهدی خسروبیگی هم در نشست امروز معرفی شد.

 

 این رمان که فضای آن طنز است، بخشی از ابعاد حماسه‌های رزمندگان غیور دفاع مقدس را در قالبی جدید بیان می‌کند و همین فضای جذاب برای نوجوانان موشکافی می‌شود.

 

در این رمان ماجرای چند نوجوان روایت می‌شود که سرپرستی یک گردان قاطر را به دست می‌گیرند تا آذوقه و مهمات مورد نیاز رزمندگان را از این طریق به بالای کوه منتقل کنند.    

 

در این نشست همچنین کتاب «از به» نوشته رضا امیرخانی توسط امیرحسین نظری ارائه شد.

 

در کتاب آمده است یک خلبان جانباز از دوپا بعد از جنگ درخواست پرواز از یک پایگاه هوایی را دارد که فرمانده پایگاه چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهد، در آخر با همکاری یکی از دوستانش برای چند دقیقه‌ای با یک هواپیمای مسافربری پرواز می‌کند و فرود می‌آید.   

 

کتاب «ادیسون» نوشته میسن پل مترجم مهتاج نجومی نیز توسط علی رضا جیریایی معرفی شد.

 

توماس ادیسون مخترع با استعداد در سال 1847 در شهر میلان ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد، فقط سه ماه آموزش و تحصیل رسمی آن زمان را داشت، چون مدیر مدرسه اعتقاد داشت او عقب افتاده است، وی هنگامی که 21 سال داشت اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بود عرضه کرد، آنچه که بیشتر برای دنیا اهمیت داشت کاری بود که در سال 1879 در راستای تکمیل و توسعه لامپ روشنایی حرارتی انجام شد.   

 

«آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار ارائه توسط محمد جواد عنایتی نیز از دیگر کتاب‌هایی بود که امروز به دانش‌آموزان اراکی معرفی شد.

 

کتاب روایتی است از زندگی پیامبر(ص) از زمان تولد تا هجرت به حبشه که با نثری تاریخی که به فارسی دری نزدیک است، نگاشته شده، داستان از اندکی پیش از تولد محمد بن عبدالله آغاز شده و ماجرای زندگی حضرت محمد(ص) را تا پایان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه در بر می‌گیرد.

 

کتاب «تغذیه در طب ایرانی اسلامی» نوشته غلام‌رضا کرد افشاری ارائه توسط محمد نصیری هم در نشست امروز در معرض معرفی قرار گرفت.

 

این کتاب حاصل تلاش پیگیر دو نفر از پزشکان عاشق خدمت به بشریت است که در این کتاب نویسنده سعی کرده مطالب مؤخر و کوتاه و قابل فهم در رابطه با تغذیه و سلامت انسان ارائه دهد.  

  

«جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان ارائه توسط سجاد شمسی نیز از دیگر کتاب‌هایی بود که امروز معرفی شد./842/102/ب2

ارسال نظرات