حب دنیا، انسان را مطیع دشمن میکند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی ابراز کرد: بر هر شخصی حلاوت عبادت و شیرینی ایمان حرام است مگر این که حب آخرت داشته باشد؛ ایمان امیرمؤمنان (ع) شاخص بین ایمان و کفر می باشد.
وی با بیان این که مؤمن بالفعل در حال مبارزه با ظالمین است افزود: مؤمن بالفعل باکی ندارد که دنیا به کام بدهاست و از حیث نفرات و رفاه مادی و امکانات چشم طمع ندارد زیرا برخلاف صهیونیستها و تراشه هایش حریص نیست.
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با اشاره به این که مؤمن به بهانه کم پولی، نفرات و امکانات کم و سختی کار ترک وظیفه نمی کند خاطرنشان کرد: برخی در زمان حضرت علی (ع) و حتی اکنون بهانه می کنند که جنگ کافیست و خسته شده ایم، می خواهیم کمی آرام زندگی کنیم و حرف ولایت حقه را گوش نمی دهند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که جهاد مقدس به نوع تهاجمی در فضای حقیقی و مجازی، علمی، اقتصادی تعطیل شدنی نیست تصریح کرد: کسی که جهاد فی سبیل الله را تعطیل کند بخشی از اسلام را قیچی کرده، یعنی اخذ بخشی از اسلام و رد قسمتی از آن، این گونه التقاطی عمل کرده و منافق بالفعل می شود و هیچ ربطی به مؤمن بالفعل ندارد که بخواهد حلاوت ایمان را بچشد.
محب دنیا فاقد عشق حلال و عقل حسابگر است
وی محب دنیا را فاقد عشق حلال و عقل حسابگر دانست و اظهار کرد: حب دنیا سبب می شود فرد ظاهربین سطحی نگر شود و با خیالات واهی به دیکته دشمن عمل می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان این که مدیریت جهان حتی آمریکا در دست صهیونیزم بین الملل است افزود: قدرت انحصاری و تجارت انحصاری در دست صهیونیزم بوده و چون شیعه اثنی عشری می خواهد این انحصار را بشکند شرق و غرب از آنان عصبانی است.
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که شیعه باید مدیریت افکار، امواج و مدیریت در مجامع واقعی خارجی را دست بگیرد تشریح کرد: با قدم زدن با دشمن و اعتماد به آنان نمی توان کاری از پیش برد، اقتصاد متکی بر اقتصاد شرق و غرب، اقتصادی متزلزل است.
وی با اشاره بر این که افراد با هر دین و مذهب و نژادی که به نفس اماره (شیطان درونی) و القائات شیطانی شرق و غرب (شیطان بیرونی) عمل کنند حلاوت ایمان را نخواهند چشید خاطرنشان کرد: اینان چون اطاعت و تبعیت از ولایت حقه ندارند پس در خدمت خدا، دین خدا، ولایت حقه و سنت رسول الله (ص) نیستند و کسی که با چارچوب دشمنان چرخش بچرخد فریب خورده فتنه انگیز است.
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی زهد در دنیا را نشانه ایمان مستمر دانست و گفت: از زاهد عمل صالح خالصانه صادر می شود، اما اگر ایمان بالفعل نباشد حب دنیا هم باشد حلاوت ایمان از بین رفته جایگزینش عمل طالح می شود یعنی هر روز بدتر و شرتر حتی بدتر از کفار است؛ نظیر شرارت داعش که برای غربیان نیز سؤال برانگیز است.
جریان سوریه
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در مورد حافظ اسد، رییس جمهور پیشین سوریه ابراز کرد: وی شیعه علوی شش امامی بود و تحت تأثیر امام موسی صدر، شیعه اثنی عشری شد؛ بشار اسد، رییس جمهور فعلی سوریه نیز شیعه اثنی عشری است به همین دلیل غربیها مصرند هر کسی جز بشار اسد، رییس جمهور سوریه باشد.
وی با بیان این که صهیونیست ها و تراشه هایشان قابل مذاکره نیستند بیان کرد: تراشه های صهیونیست نظیر داعش، آل سعود، لواء التوحید و جیش الاسلام در ظاهر مسلمان بوده و نام اسلام، پیامبر (ص) و قرآن را به یدک می کشند اما معتقد به خدا، پیامبر (ص) و قرآن نیستند زیرا اعمالشان بر طبق دستورات الهی، قرآنی و نبوی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی تصریح کرد: اکثر گروه های مسلح سوری قوم گرا و نژادپرست بوده و کاری به صلاح سوریه، مسلمانان و اسلام ندارند؛ در سوریه رقابت منطقه ای و بین المللی هست یک طرف مدیریت بِر و طرف دیگر مدیریت شر یعنی در سوریه یا یهود نژاد پرست و صهیونیست بین الملل و اعوانش و یا شیعه اثنی عشری و اعوان و انصارشان است.
وی به ملت سوریه توصیه کرد: ملت شریف سوریه باید ببینند می خواهند در جبهه حق باشند یا باطل؛ بخش جزئی از سوریه که بی تفاوتند و فرار را برقرار ترجیح داده اند نباید از جهاد مقدس اسلامی فرار کنند؛ ببینید دشمن در اباطیل و اراجیف خود و القائات شیطانی و شرارتهایش چقدر تعصب دارد، ملت شریف سوریه در احقاق حق و پایبندی به اصول تعصب داشته باشد زیرا اگر ادامه یابد از داعش بدتر، سفیانی می آید.
وظایف ما در وضعیت کنونی جامعه، تقویت ظرفیت هاست
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی وظیفه ما در وضعیت کنونی ایران را تشریح کرد: ایجاد تقویت ولایت، تقویت دینی، اخلاقی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، نظامی، دفاعی و تقویت تهاجمی از وظایف ماست؛ همچنین وظیفه ما تقویت امنیت داخلی و بقای داخلی در محیط های شهری و مرزها می باشد.
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به وظایف دیگری نیز اشاره و ابراز کرد: وظیفه ما تقویت امنیت داخلی و خارجی به ویژه تقویت امنیت مرزها و کنترل دقیق افراد و اجناس از جمله کالاهای قاچاق؛ و همچنین تقویت حریم ها از جمله حریم ولایت و مدافعان ولایت و حریم مرزهای آبی، خاکی، هوایی و موجی است که تقویت سلامت فردی و اجتماعی، تولید نیروهای کاردان و کارآمد، مدیر، مدبر، رئوف، باجود و سخاوت و شجاع از وظایف دیگر ما می باشد./201/861/ب1