۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۲۷۱۴۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

طرح تبلیغی بینات در آذربایجان غربی اجرایی می شود

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در قالب طرح بینات به منظور تبلیغ به شهرستانهای مختلف اعزام می شوند.
تبلیغ دین

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اجرای طرح بینات در آذربایجان غربی، گفت: طرح بینات طرح تبلیغی برای طلاب پایه های 5، 6 و 7  در حال اجراء است.

 

وی افزود: در این طرح طلاب علاقه مند به تبلیغ سازماندهی شده و پس از مصاحبه به عنوان نیروهای ساعتی برای تبلیغ اعزام می شوند.

 

حجت الاسالام عباسی با اشاره به این که مقدمات طرح قبل از عید نوروز 95 فراهم شده و استارت آن در فروردین ماه زده شده است، اظهار داشت: شش نفر از طلاب به صورت پایلوت در برخی از شهرستان ها اعزام شده اند و اسامی  30 نفر از طلاب برای اخذ مجوز تبلیغ به قم ارسال شده است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: پیش بینی می شود بیش از 200 نفر از طلاب استان در این طرح شرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که این طرح ویژه حوزه های علمیه برادران است، گفت: این طرح در شهرستان های تکاب، میاندوآب، نقده، شاهین دژ، سلماس، خوی، ماکو و ارومیه برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: این طرح مدت زمان خاصی ندارد، طلاب ضمن تحصیل، روزانه یک تا دو ساعت را به دلخواه در حسینیه ها، مساجد و مراکز فرهنگی به امر تبلیغ می پردازند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهداف برگزاری طرح بینات، گفت:  این طرح به منظور آشنایی و آموزش طلاب با مسایل تبلیغی و از طرفی حضور مبلغان در حسینیه ها، مساجد و مراکز فرهنگی فاقد روحانی، اجرا می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی ارتباط با نوجوانان و جوانان در حد مسایل احکام(احکام وضو و نماز) را از دیگر اهداف طرح تبلیغی بینات اعلام کرد و افزود: با توجه به این که تعداد مبلغان استان محدود و تعداد مراکز تبلیغی، حسینیه ها و مساجد بسیار است، اجرای این طرح  کمک شایانی به بحث رفع مشکل کمبود روحانی در استان می کند./1301/302/ب2

ارسال نظرات