۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۲۷۱۸۷
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

مسؤولان حوزه علمیه پژوهش را از حاشیه به متن بکشانند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به اهمیت پژوهش در مسائل علمی اشاره کرد و گفت: در مسائل علمی، پژوهش حرف اول را می زند و مسؤولان حوزه های علمیه باید پژوهش را از حاشیه به متن بکشانند.
امام جمعه همدان

آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، اظهار داشت: پژوهش از امور بنیادین در همه علوم است.

 

وی با اشاره به پیشینه پژوهش برای بشریت، گفت: بدون شک، بشر برای تحقیق و پژوهش آفریده شده است تا از کج راهه رفتن جلوگیری کرده و راه حق را به دیگران نشان دهد.

 

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: هر موضوعی از موضوعات هزار شاخ و برگ دارد و هنر واقعی انسان آن است که در میان این همه انحراف و بیراهه به راه درست و حق برسد.

 

وی نقش ارگان های موثر در این راستا را بسیار تعیین کننده توصیف کرد و گفت: در درجه نخست حوزه های علمیه، در درجه دوم آموزش و پرورش و در درجه سوم دانشگاه ها وظیفه دارند که با تحقیق و پژوهش از مردم دست گیری کنند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز کرد: حقیقت تحقیق و پژوهش آن است که فرد محقق پیرامون تمام مسائل اعتقادی و اجتماعی و دیگر مسائل را بررسی کرده و در نهایت مورد مناسب جامعه را ارائه کند.

 

وی به اهمیت پژوهش در مسایل علمی اشاره کرد و گفت: در مسائل علمی پژوهش حرف اول را می زند و مسؤولان حوزه های علمیه باید پژوهش را از حاشیه به متن بکشانند.

 

امام جمعه همدان در پایان با ابیان اینکه بسیاری از مشکلات بشریت از راه تحقیق و پژوهش مرتفع شده است یادآور شد: راه خدمت رسانی به جامعه تحقیق درباره درستی مسائل و ارائه نسخه حقیقی به جامعه است./302/979/ب1

ارسال نظرات