۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۷۲۸۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تفسيرهاي انحرافي از انتظار فرج عامل اصلي در تحريف فرهنگ مهدويت است

مدیر حوزه علمیه مازندران تفسيرهاي انحرافي از انتظار فرج را عامل اصلي در تحريف فرهنگ مهدويت دانست و گفت: بايد منتظران واقعي امام زمان(عج) به شناخت درستي از اين فرهنگ برسند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان در ساری با اشاره به اين‌ که معارف مهدوي بايد در بطن جامعه قرار گيرد، افزود: هدف اصلي ما تشنه کردن جامعه به معارف و مباحث مهدويت است و همه دستگاه هاي اجرايي بايد در تبيين معارف مهدويت تلاش کنند.

 

وی با برشمردن فضايل منتظران واقعي امام زمان(عج)، افزود: شناخت واقعي امام زمان(عج) بر همه منتظران واجب و ضروري است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: دشمن با تحريف واقعيت هاي اسلام سعي در انحراف جوانان داشته و آسيب هايي را به جوامع شيعه وارد مي كند، بنابراين وظيفه اصلي مسؤولان ابتدا شناسايي اين مشكلات و آگاهي بخشي به نسل جوان در زمينه فلسفه انتظار و ظهور است.

 

حجت الاسلام طاهری يادآور شد: فرهنگ مهدويت و انتظار، بخشي از آرمان هاي نظام اسلامي و مكتب تشيع است و همواره درطول تاريخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامي براي تبيين آن تلاش كرده اند.

 

وی اضافه كرد: مهدويت انديشه اي سازنده است، انديشه انتظار را به دنبال دارد و داراي تأثيرگذاري تربيتي و انسان سازي است.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه در تبيين مسأله مهدويت و ظهور امام عصر(عج)، گفت: بايد اعتقاد به امامت به عنوان يكي از مباني اعتقادي اسلام مورد توجه واقع شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تفسيرهاي انحرافي از انتظار فرج را عامل اصلي در تحريف فرهنگ مهدويت دانست و افزود: بايد منتظران واقعي امام زمان(عج) به شناخت درستي از اين فرهنگ برسند.

 

حجت الاسلام طاهری تصريح كرد: فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش ها و همان فرهنگ دين است و همان گونه كه انتقال ارزش هاي ديني بدون ظرافت هاي خاص خود، ممكن نيست، انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان و تربيت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدي (عج) نيز ضرورتي انكار ناپذير است.

 

وی با بيان اين‌ كه حيات واقعي جوامع در سايه قرآن و اهل بيت(ع) است، افزود: امروزه حكومت اسلامي به جهانيان ثابت كرده است كه هرجا قرآن و اهل بيت(ع) حضور نداشته باشند در آن جامعه حيات وجود ندارد.

 

حجت الاسلام طلاهری با بيان اين‌كه پيام مهدويت روح و جان بشريت را زنده مي كند، ادامه داد: افرادي كه در حوزه دين و مهدويت حركت مي كنند بايد آموزه هاي ديني و حكومت ايده آل مهدوي را در مسائل تربيتي جامعه پياده كنند. 

 

وي با بیان این که فرهنگ مهدويت را بايد به صورت هوشمندانه و با عمق بيان براي افراد به ویژه جوانان تبين كنيم تا اثرگذار واقع شود، گفت: مسائل مربوط به مهدويت بايد با منطق و استدلال بيان شده و نخست زمينه پذيرش مطالب را آماده كرده و سپس به بيان مطلب اقدام كنيم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: در جامعه كنوني ما بيشترين حجم توطئه‌هاي دشمنان نوجوانان و جوانان را نشانه رفته است و بايد با حفظ همه تلاش‌ها كه براي غني‌ كردن سبد فرهنگي جامعه انجام مي‌شود به اين اقشار جامعه هم توجه شود.

 

وی خطر توطئه نظام سلطه عليه فرهنگ مهدويت را جدي دانست و تصريح كرد: در زمان كنوني اگر در سبد فرهنگي نيازهاي نسل جوان جامعه کالاهای فرهنگی با صبغه دینی قرار ندهیم آن گاه دشمنان نفوذ خواهند کرد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که امروز هم به پژوهشگراني نياز داريم كه معارف مهدويت را با زباني گويا و روان به نسل جديد منتقل كنند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد نهادینه شدن فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌كه پژوهشگران عرصه مهدويت بايد نسل جديد را به شبكه عظيم مهدويت وصل كنند، خطاب به پژوهشگران، گفت: زيبايي‌ هاي ظهور باید برای جوانان و نوجوانان جامعه به خوبی تبیین و تشریح شود./950/202/ب2

ارسال نظرات