۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۲۷۳۶۹

اسلام‎هراسی در فرانسه رو به افزایش است

رییس شورای فرانسوی دین مسلمانان در اظهاراتی از افزایش اسلام هراسی در این کشور اروپایی ابراز نگرانی کرد.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، انور بیبچی، رییس شورای فرانسوی دین مسلمانان در سی و سومین کنفرانس این شورا که در شهر بورژه فرانسه برگزار شده بود از رو به افزایش بودن اسلام هراسی در این کشور خبر داد.

 

رییس شورای فرانسوی دین مسلمانان در سخنان خود علت چنین افزایشی را حملات سال گذشته داعش در فرانسه عنوان کرد.

 

وی افزود: حمله به اماکن مقدس مسلمانان با وجود افزایش اقدامات امنیتی گسترش یافته است. به تازگی یک مسجد کوچک در شهر آجاچیو مورد حمله قرار گرفته است. غیر از این موارد، حمله به خود مسلمانان نیز افزایش داشته است.

 

احمد اوگراس، معاون شورای فرانسوی دین مسلمانان نیز در سخنانی در این کنفرانس از مسلمانان خواست صدای خود را به گوش مسوولان و مردم فرانسه برسانند.

 

وی گفت: ما به عنوان مسلمانان فرانسه بخشی از این جامعه را تشکیل می دهیم. ما باید بتوانیم عقاید خود را اظهار کرده و به احزاب سیاسی بپیوندیم. ما باید از طریق بیان عقاید خود بر قدرت حضور مسلمانان در جامعه بیفزاییم.

 

گفتنی است، در روز 20 ماه ژانویه میلادی امسال عبدالله ذکری، رییس "جمعیت مبارزه با اسلام هراسی فرانسه" اعلام کرد که این سازمان 704 مورد حمله اسلام هراسانه در سال 2014 و 905 مورد در سال 2015 میلادی را ثبت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد که این تعداد از حملات اسلام هراسانه از زمان تاسیس جمعیت مبارزه با اسلام هراسی فرانسه در سال 2011 میلادی بی سابقه بوده است./990/ب903/د

ارسال نظرات