۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۲۷۳۷۴
حجت الاسلام ماندگاری تشریح کرد؛

دوستی‌های زمینی و دوستی‌های آسمانی

کارشناس مسائل مذهبی گفت: خداوند مخالف داشتن دوست نیست؛ اما می‌گوید تنها دوستان زمینی برنگزینید، بلکه دوستان آسمانی نیز برای خود داشته باشید.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ماندگاری، سخنران مذهبی در جشن روز جوان امروز28 اردیبهشت در دانشگاه آزاد مشهد به بیان توصیه هایی به جوانان پرداخت.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی که در نسل جوان ما وجود دارد، این است که جدی‌های عالم را شوخی و شوخی‌های عالم را جدی می‌گیرند و این‌گونه می‌شود که جوانی خود را صرف آنان می‌کنند و آن را از دست می‌دهند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این نکته که خیلی زود دیر می‌شود و خوشا به حال کسانی که گذر زمان را جدی بگیرند، بیان کرد: بسیاری تصور می‌کنند که دین به جوانان می‌گوید نپوش، نخور، ندو؛ اما دین این را نمی‌خواهد؛ بلکه می‌گوید با مدیریت دین بدوید.

 

این سخنران مذهبی ادامه داد: خداوند انسان خلق کرد و بر خود احسنت فرستاد و خطاب به او گفت انسان دادم، بنابراین در آخرت انسان تحویلم دهید؛ اما این در حالی است که برخی از حیوان نیز پست‌تر می‌شوند؛ چراکه نتوانسته‌اند به درستی بدوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری ضمن بیان این موضوع که خداوند در سوره اعراف فرموده‌اند برخی انسان‌ها از حیوان نیز پست‌تر می‌شوند، بیان داشت: حیوانات برای این‌که بتوانند جفتی انتخاب کنند چهار اقدام برای جلب توجه او انجام می‌دهند.

 

وی افزود: متوسل به انواع بوها می‌شوند، خود را به رنگ‌های مختلف درمی‌آوردند، صداهای مختلف از خود خارج می‌کنند و به طرق مختلف راه می‌روند. حال چنانچه انسان‌ها نیز بخواهند برای جلب توجه دیگران این چهار مدل را پیاده کنند، با حیوانات چه تفاوتی دارند؟

 

حجت الاسلام ماندگاری ضمن تاکید بر این موضوع که خداوند با دویدن مخالف نیست، بلکه می‌گوید از راهی که من گفته‌ام بدو تا به مقصد برسی نه این‌که تنها دور خود بچرخی، تصریح کرد: نسل جوان امروز چنانچه از نسل جوان دیروز پاک‌تر نباشد مطمئنا بدتر نیست، چراکه بهترین یاران پیامبران، امامان، انقلاب و دفاع مقدس جوانان بوده‌اند.

 

وی ویژگی دوم جوانان را رفیق بازی خواند و گفت: خداوند مخالف داشتن دوست نیست؛ اما می‌گوید تنها دوستان زمینی برنگزینید، بلکه دوستان آسمانی نیز برای خود داشته باشید.

 

این سخنران مذهبی ادامه داد: دوستی به نام محمدجواد فدایی دارم که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدو هر زمان که مشکلی برایم به وجود می‌آید از او کمک می‌خواهم. روزی پس از این‌که مشکلم را برطرف کرد به خوابم آمد گفت به مردم بگو این طرف خبر بسیار است. به مردم بگو دست خالی نیایند به اینجا.

 

حجت الاسلام ماندگاری ضمن اشاره به این مطلب که چنین دوستانی بینا نسبت به آخرت هستند، تاکید کرد: خداوند فرموده‌اند با افرادی رفیق شوید که از خودتان بیناتر باشند نه این‌که نابیناتر.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جوانان این است که به دنبال دیده شدن هستند که البته هیچ ایرادی ندارد؛ اما نباید تنها به دنبال بیننده‌های زمینی بود، بلکه باید به دنبال بیننده‌ها آسمانی نیز بود.

 

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه توصیه های خود به جوانان گفت:خداوند به پیامبر می‌گوید به مردم بگو والدین و فرزندان خود را دوست داشته باشد؛ اما نه بیشتر از خداوند. ما همیشه در حاجت‌های خود با خداوند درگیر هستیم؛ اما آیا در حاجت‌های خود خط کش‌مان میل خودمان است یا خیرمان.

 

وی ادامه داد: چنانچه خط کش ما میل‌مان باشد یعنی می‌خواهیم خدا با ما تنظیم شود؛ اما چنانچه خط کش‌مان خیرمان باشد درصدد هستیم که خودمان را با خداوند تنظیم کنیم./934/202/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات