۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۲۷۵۶۲

احتمال قرار گرفتن منطقه مسلمان نشین جامو و کشمیر در نقشه جدید هند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در مورد قرار گرفتن مناطق مسلمان نشین جامو و کشمیر در نقشه جدید هند ابراز نگرانی کرد.
هند و پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «نفیس ذکریا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به لایحه مقررات اطلاعات مکانی (Geospatial Information Regulation Bill) در پارلمان هند که مناطق جامو و کشمیر را جزئی از خاک خود محسوب کرده، ابراز نگرانی کرد.

 

وی اظهار داشت که دولت هند پس از تصویب این لایحه، افراد و سازمان‌های مخالف تسلط هند بر منطقه «جامو و کشمیر» را هدف قرار خواهد داد.

 

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، دولت هند در این لایحه پیشنهاد کرده است که جامو و کشمیر بر خلاف قراردادهای سازمان ملل، جزئی از مناطق هند نشان داده شود.

 

ذکریا تاکید کرد: سازمان ملل باید از اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی توسط دولت هند، جلوگیری کند.

 

وی گفت که به جامعه جهانی و سازمان ملل یادآوری می‌کند که تعهد خود با مردم کشمیر در مورد حق سرنوشت آزادانه و بی‌طرف آنها را اجرایی کند.

 

دولت دهلی‌نو بر اساس این قانون جدید، فرد، نهاد یا سازمانی که منطقه کشمیر را جدا از نقشه جدید هند نشان دهد به 7 سال زندان و میلیون‌ها دلار جریمه محکوم خواهد کرد.

 

به گفته مقامات اسلام‌آباد، بحران کشمیر عامل اصلی تنش‌های دهلی‌نو – اسلام‌آباد است که باید از طریق مذاکراه حل شود اما، دهلی‌نو همواره عدم طرح مسئله کشمیر را به مذاکرات با پاکستان مشروط می‌کند./847/ب102/د

ارسال نظرات