۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۶۰۳

اسرائیل عامل آتش سوزی منزل خانواده فلسطینی را آزاد می‌کند

دادگاهی در اسرائیل حکم به آزادی مایر اتینگر یک شهرک‌نشین اسرائیلی عامل آتش زدن منزل خانواده فلسطینی در کرانه باختری داده است.
یهود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس حکم دادگاه، اتینگر پس از هشت ماه بازجویی بی آنکه به خاطر سردستگی یک گروه تروریستی علیه وی اقامه دعوا شود در تاریخ یکم ژوئن (12 خرداد) آزاد خواهد شد.

 

صدور این حکم در حالی صورت می گیرد که دستگاه امنیت اسرائیل قرار بازداشت اتینگر را تمدید نکرده است.

 

این شهرک‌نشین 24 ساله در ماه اوت سال گذشته میلادی به خاطر سردستگی گروهی از مهاجمان اسرائیلی که یک منزل فلسطینی را با پرتاب بمب‌های آتش زا به آتش کشیدند و یک خانواده سه نفره را به کام مرگ کشاندند، دستگیر شد. قربانیان این جنایت یک نوزاد 18 ماهه و والدین وی بودند.


سازمان اطلاعات و امنیت داخلی که با نام «شین بِت یا شاباک» نیز از آن یاد می‌شود اعلام کرد که اتینگر سردسته گروهی از جوانان است که به اجرای رشته جرائمی علیه فلسطینیان و مسیحیان مظنون هستند.

 

به گفته شاباک، گروه اتینگر عامل حمله ماه ژوئن گذشته به یک کلیسای تاریخی بودند. این سازمان به رغم آنکه وی را همچنان تهدیدی بر امنیت عمومی دانست به حکم آزادی وی اعتراضی نکرد.

 

شاباک خاطرنشان کرد: «اتینگر پس از آزادی با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود و مسئولان امنیتی این محدودیت‌ها را مرتبا بررسی خواهند کرد و به تناسب نوع رفتار وی درباره تشدید یا تسهیل آن‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

 

پدر بزرگ اتینگر، مایر کاهانه، همان لابی گر جنجالی است که در سال 1968 اتحادیه دفاع یهودی را در نیویورک بنیان گذاشت.

 

وی چهره‌ای تندرو بود که بکارگیری خشونت علیه دشمنان اسرائیل را ترویج می‌داد و برای اخراج اعراب از اراضی اشغالی فلسطین لابی گری می‌کرد. او به عضویت پارلمان رژیم اسرائیل (کِنِست) درآمد و سپس از آنجا اخراج شد./982/ب101/ک

منبع: پرس تی وی

ارسال نظرات