۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۶۲۴
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خبر داد؛

آمادگی ۴۰ امامزاده کرمان برای برگزاری جشن نیمه شعبان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان از آمادگی 40 امامزاده و بقعه متبرکه جهت برگزاری جشن نیمه شعبان در کرمان خبر داد.
امام زمان(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل  از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: بیش از 16 شناسه برنامه فرهنگی جهت برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان درآستان 40 امامزاده شاخص کرمان برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: در راستای سیاست های کلان سازمان اوقاف با توجه به حساسیت مباحث مهدویت و آخرالزمانی و وجود مکاتب دروغین و بسترسازی در خصوص آداب صحیح انتظار اقداماتی در خصوص نیمه شعبان در قالب برنامه های فرهنگی اجتماعی در آستان مقدس اماکن متبرکه کرمان برگزار می شود.

 

وی برنامه‌های مربوط به روز ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) را در دو بخش برنامه‌های عمومی بقاع متبرکه و ویژه برنامه‌های امامزادگان عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌های عمومی جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه همراه با شاخص‌های فرهنگی‌، آموزشی، تربیتی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فاطمی با برشمردن اهداف برگزاری این مراسم معنوی تصریح کرد:  ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف مهدوی‌، تعظیم شعائر اهل‌بیت (ع) و تبیین و گسترش فرهنگ صحیح انتظار و نشر معارف مهدوی از مهم‌ترین اهداف این ویژه ‌برنامه است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان اظهارداشت: برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در 16 امامزاده شاخص استان ، مراسم مولودی خوانی و شعر خوانی ،راه اندازی ایستگاه های صلواتی ،برگزاری مراسم ویژه استغاثه به امام زمان (عج)، برگزاری مسابقات فرهنگی و برپایی غرفه های کودک و نوجوان از جمله برنامه های اجرایی در اماکن متبرکه می باشد./9709/102/ب3

ارسال نظرات