۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۶۲۷
استاد حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از فرهنگ کار و تلاش سبب عدم وابستگی به بیگانگان می شود

استاد حوزه علمیه آمل گفت: تلاش ها باید در این راستا باشد تا با کار کردن دست ما به روی بیگانگان دراز نبوده و اقتصاد جامعه را را به نحوی شایسته ای تامین کنیم.
استاد حوزه علمیه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جمع فعالان اقتصادی این شهرستان در مسجد شهرک صنعتی امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که انسان باید در برنامه های زندگی خود اعتدال را رعایت کند، گفت: انسانی که اعتدال داشته باشد ساعاتی از زندگی شبانه روز خود را با پروردگار عالم به راز و نیاز می پردازد.

 

وی تصریح کرد: خدای عالم ما را آفریده و به مقامی رسانده است که می توانیم عالمی را تسخیر کنیم و ضرورت دارد بندگی به درگاه آفریدگار هستی داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل افزود: نماز، دعا و خواندن قرآن همان تجلی راز و نیاز با پروردگار متعال است که باید در زندگی خود آن را به نحو شایسته ای نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که انسان باید از توان و فکری که حضرت حق به ما داده است نهایت بهره برداری را داشته باشد، گفت: نیاز است انسان از ظرفیت های خود بهره گیری کند تا چرخ زندگی او و جامعه در حرکت باشد.

 

وی ادامه داد: تلاش ها باید در این راستا باشد تا با کار کردن دست ما به روی بیگانگان دراز نبوده و اقتصاد جامعه را را به نحوی شایسته ای تامین کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان دارای اعتدال در کنار عبادت و کار ساعاتی را برای آرامش خود اختصاص می دهد، گفت: جسم و روان انسان باید دارای بهداشت بوده که اگر سلامت داشته باشیم می توانیم عبادت و کار را صورت دهیم.

 

حجت الاسلام براتی تصریح کرد: امام علی(ع) می فرماید انسان باید عبادت، کار و آرامش را در برنامه های زندگی خود داشته و در مسیر تحقق اعتدال حرکت کند که زمینه ساز خیر و برکات فراوان برای او می شود.

 

وی ادامه داد: وجود کارخانه ها همان امرار معاش است که امام علی(ع) می فرماید و باید در راستای نهادینه سازی آن تلاش کنیم که در این مجموعه نماد عبادت و آرامش را داریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مدیران باید کوشش و اهتمام شایسته ای در راستای افزودن زیبایی ها داشته باشند، گفت: خدمت به مردم برکات و ظرفیت های ارزشمندی دارد که ضرورت دارد بتوانیم از فرصت ها استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام براتی تصریح کرد: ترویج فرهنگ نماز امری مهم و اساسی است که باید در راستای نهادینه سازی آن تلاش شایسته ای وجود داشته باشد و از ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شاهد حضور پرشور در نمازهای جماعت باشیم که خیر و برکات آن شامل همه ما شده و دستاوردهای بسیاری برای انسان دارد./1314/202/ب3

ارسال نظرات