۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۶۳۱
معاون استاندار زنجان:

از تمام ظرفیت ها برای ترویج کتابخوانی استفاده شود

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره وری از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج کتابخوانی، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان می‌توان از ظرفیت دهیاری‌ها و فرمانداران استفاده کرده و کتابخانه‌های روستایی در استان را بویژه در روستاهایی که مدارس آنان فاقد دانش آموز است، ایجاد کرد.
کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حمید رضا شهبازی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان با اشاره به ضرورت توجه به تعیین تکلیف مهدهای فاقد مجوز و مهدهایی که مجوز خود را از سایر ارگان‌ها به جز بهزیستی دریافت کرده‌اند گفت: با توجه به حساسیت فعالیت مهدهای کودک در استان لازم است تا فعالیت این مهد کودک ها در استان در چارچوب زمانی مشخص شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همه این 40 مهد کودک بدون مجوز نبوده بلکه بسیاری از این مهدها مجوز خود را از سایر سازمان‌ها دریافت کرده‌اند که لازم است با همکاری بین این دستگاه‌ها با بهزیستی استان وضعیت فعالیت این مهدها زیر نظر بهزیستی استان به عنوان تنها متولی مهدهای کودک انجام شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به تبیین 130 طرح پیشنهادی توسط دبیرخانه کارگروه امور اجتماعی استان اظهار داشت: این برنامه‌ها از بین 357 طرح رسیده توسط دستگاه‌های عضو کارگروه، پایش شده و برای اجرا توسط دستگاه‌های استانی ارائه شده است که لازم است تا پیشنهادات جدید و نقطه نظرات دستگاه‌ها، مجددا دریافت و در تصویب طرح‌های نهایی اعمال شود.

 

وی در ادامه با بیان این که باید برنامه های فرهنگی متناسب با نیازهای روز بوده و از ابزار‌های به روز همچون فضای مجازی نیز بهره برده شود، افزود: باید برنامه های فرهنگی منطبق با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی مردم استان تدوین شده و نیز از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز برای ارائه برنامه ها بهره برده شود.

 

شهبازی در ادامه با اشاره به تأسیس بنیاد ایران شناسی خاطرنشان کرد: ایجاد بنیاد ایران شناسی و راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان و انتخاب استاندار زنجان به عنوان نایب رییس این بنیاد مایه افتخار برای استان است که باید اقدامات، برای تاسیس این بنیاد در زنجان اجرایی شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم بهره وری از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج کتابخوانی، تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان می‌توان از ظرفیت دهیاری‌ها و فرمانداران استفاده کرده و کتابخانه‌های روستایی در استان را بویژه در روستاهایی که مدارس آنان فاقد دانش آموز است، ایجاد کرد.

 

معاون امور سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در پایان با اشاره به تأسیس کتابخانه مجازی در زنجان، گفت: ایجاد کتابخانه مجازی در استان نیز اقدامی مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در زنجان بوده و در برنامه های فرهنگی امسال نیز به آن توجه شده است که این امر می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان موثر واقع شود./949/202/ب3

ارسال نظرات