۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۸۴۱

تلاش برای تصویب قانون ممنوعیت پیوستن به کمپین بایکوت رژیم صهیونیستی در کانادا

قانونگذاران پرجمعیت ترین استان کانادا درصدد تصویب قانون ممنوعیت پیوستن به کمپین بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی هستند.
کمپین بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، قانونگذاران اونتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا در حال تلاش برای تصویب قانونی هستند که به موجب آن پیوستن به کمپین بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی ممنوع شده و حامیان این کمپین در لیست سیاه قرار می گیرند.

 

تیم هوداک، یکی از اعضای حزب محافظه کار ترقی خواه کانادا این لایحه قانونی را تحت عنوان "مقابله با یهودستیزی در اونتاریو" به مجلس قانون گذاری این استان ارائه کرده است.

 

هوداک در سخنانی که لحنی مشابه با حملات مقامات رژیم صهیونیستی به کمپین بایکوت این رژیم داشت مدعی شد که هدف کمپین بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی "حمایت از نامشروع سازی دولت اسرائیل و تقویت عداوت و کینه نسبت به یهودیانی است که از اسرائیل حمایت می کنند".

 

در صورتی که لایحه ارائه شده به وسیله هوداک به تصویب برسد لیست سیاهی از اشخاص و سازمان های حامی فلسطین ایجاد خواهد شد و این افراد و سازمان ها از عقد قرارداد با دولت محلی محروم خواهند شد.

 

لایحه پیشنهادی بیان می کند که "اگر نهادهای دولتی متوجه شوند که شخص یا نهادی که با آنها قرارداد بسته است از جریان بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل حمایت می کند یا عضو آن است، قرارداد فی مابین بلافاصله لغو می شود".

 

این قانون همچنین نهادهای دولتی، مانند دانشگاه ها و صندوق های سرمایه گذاری را از سرمایه گذاری "در نهادهایی که از جریان بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل حمایت می کنند یا عضو آن هستند" منع می کند.

 

کمپین های همبستگی با فلسطین در کانادا گویا از ارائه چنین لایحه ای به مجلس قانون گذاری استان اونتاریو بی خبر هستند. کارشناسان معتقدند که ارائه سریع این لایحه و تعجیل ارائه کنندگان آن برای رای گیری در مجلس به دلیل اجتناب از مخالفت افکار عمومی با چنین قانونی صورت می گیرد.  

 

ارائه این لایحه همچنین با سفر کاتلین واین، نخست وزیر لیبرال استان اونتاریو به رژیم صهیونیستی همزمان شده است. نخست وزیر استان اونتاریو که به همراه یک هیات تجاری به رژیم صهیونیستی سفر کرده قصد دارد "همکاری میان اونتاریو و اسرائیل را گسترش دهد".

 

کاتلین واین که هم اکنون در تل آویو به سر می برد در سخنانی گفته است که "کاملا با جریان بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل مخالف هستم".

 

گفتنی است، تیم هوداک، نماینده راستگرای مجلس استان اونتاریو کانادا که این لایحه قانونی را ارائه کرده از حامیان پر و پاقرص رژیم صهیونیستی به شمار رفته و بارها از آریل شارون، نخست وزیر سابق این رژیم تعریف و تمجید کرده است./990/ب902/د

ارسال نظرات