۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۸۶۳
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

اعمال بدون نماز مانند نامه بدون تمبر به مقصد نمی‌رسد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه بدون نماز سایر اعمال انسان قبول نمی‌شود و نمی‌توان هیچ عملی را جایگزین نماز کرد، گفت: اعمال بدون نماز مانند نامه بدون تمبر است که هرگز به مقصد نمی رسد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه پنجشنبه در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قبولی تمامی اعمال انسان در گرو قبولی نماز است، گفت: شخصی نمی‌تواند بگوید من نماز نمی خوانم و می‌خواهم اعمالم قبول شود؛ زیرا عبادت و اعمال بدون نماز مانند نامه بدون تمبر است که به مقصد نمی رسد.

 

وی افزود: عده‌ای از افراد برای اینکه از اقامه نماز شانه خالی کنند می‌گویند که ما نماز نمی‌خوانیم اما در عزاداری ها، برنامه‌های مذهبی شرکت کرده و قرآن خوانده و به دعا هم مقید هستیم که باید توجه کرد که هیچ عملی را نمی‌توان در زندگی جایگزین نماز کرد و هیچ عمل عبادی هم تراز نماز نیست.

 

معلم برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه تقید به نماز از نشانه‌های قرار داشتن انسان در صراط مستقیم است، تصریح کرد: کسی که نماز می‌خواند سرانجام نمازش زمینه هدایت او را فراهم می‌کند در حالی اگر کسی نماز را ترک می‌کند راه هدایت پذیری را بر خود بسته و دیرتر از انسان نماز گذار متوجه خطا و اشتباهات خود می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این که نماز ستون و عمود خیمه دین است، ادامه داد: اگر عمود و ستون یک خیمه را بر داریم آن خیمه می‌ریزد و شاکله خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین انسانی که نماز را به عنوان عمود خیمه دین ترک می‌کند موجب می‌شود که این خیمه فرو ریزد و زمانی که این خیمه فرو ریخت شیطان به صورت کامل بر نفس و اراده انسان مسلط می شود.

 

وی با بیان این که انسان هر کاری که می‌کند نباید نماز را ترک کند، یادآور شد: متأسفانه ما در جامعه این موضوع را برای نسل جوان بد تبیین کرده‌ایم که وقتی گناه می‌کنی نمازت قبول نیست یا وقتی شراب می‌خوری تا چهل روز نمازت پذیرفته نمی شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در اینجا قبول نشدن به معنای ترک نماز نیست ولی متأسفانه یک جوان به محض اینکه گناهی را مرتکب شد تصور می‌کند که باید نماز را ترک کند در حالی که در هیچ کدام از دستورات دینی انسان با ارتکاب گناه به ترک نماز توصیه نشده است بلکه قبول نشدن نماز تنبیه و تاوانی است که انسان به علت ارتکاب گناه باید تحمل کند تا دوباره با توبه و پاکی از گناه زمینه اجابت اعمالش فراهم شود./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات