۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۲۷۹۰۶
حجت‌الاسلام شکوری:

ارتباط با بهائیان از مصادیق نفوذ و قبح زدایی از منکرات است

امام جمعه خوی با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با بهائیان، گفت: ملاقات و ارتباط با بهائیان از مصادیق نفوذ و قبح زدایی از منکرات است و از قوه قضائیه درخواست می شود با برخورد قاطع و قانونی خود جلوی تکرار این قبیل خبطیات را بگیرد.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته خوی با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن تقوای الهی و تبریک عید سعید نیمه شعبان به رسالت های سنگین مسلمانان و منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: عصر غیبت امام عصر(عج) از دوران های بسیار سخت و سنگین است از این رو برای نگهداری انسانها از انحراف و جلوگیری از آسیب دیدن دینداری اشخاص وظایف و رسالت های متعددی بر عهده منتظران و مسلمانان گذاشته شده که از طریق روایات اهل بیت(ع) تبیین شده است که از قبیل؛ شناختن امام عصر(عج)، تمسک به ولایت اهل بیت(ع)، انتظار فرج، ضرورت اصلاح فردی و اجتماعی و پایداری و استقامت در مسیر حق می‌باشد.

 

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می فرماید: شگفت ترین ایمان و بزرگ ترین یقین را مردمی دارند که در آخر الزمان قرار دارند با اینکه به پیامبر(ص) نرسیده اند و حجت از دیده آنان غایب شده اما به نوشته هایی بر کاغذ ایمان آورده اند.

 

ملاصدرا فلاسفه جهان را پیرو خود ساخت

خطیب جمعه خوی در ادامه با تبریک اول خرداد و روز بزرگداشت ملاصدرا گفت: صدرالمتألهین به عنوان عارف، مفسر، محدث و فیلسوف تحولات عظیمی را در فلسفه و معارف اسلامی به وجود آورد و حکمت متعالیه را بنیان گذاشت و عملا تمامی فلاسفه بعد از خود را پیرو خویش ساخت.

 

حجت‌الاسلام شکوری اثبات کردن حرکت جوهری، اثبات اتحاد عاقل و معقول، اقامه برهان صدیقین برای اثبات واجب، اثبات معاد جسمانی و اثبات حدوث زمانی عالم را از جمله ابتکارات مرحوم ملاصدرا در فلسفه برشمرد.

 

امنیت حاکم بر جامعه از برکات سربازان گمنام است

وی با تبریک 15 شعبان روز سربازان گمنام امام زمان، گفت: با توجه به محرمانه بودن کار و عملکرد وزارت اطلاعات باید موفقیت سربازان گمنام امام عصر(عج) را از طریق آثار و برکات عملکردشان بدست آورد.

 

امام جمعه خوی در ادامه کشف و شناسایی توطئه استکباری و صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای در کوتاه ترین مدت، دستگیری عبدالمالک ریگی از جمله مهره های خطرناک و مرموز استکبار، کشف و خنثی سازی دهها توطئه دشمنان از قبیل توطئه های اقتصادی، جریانهای انحرافی، انواع قاچاق، پولشویی، رانت خواری، شایعه سازی، جاسوسی، رشوه خواری و فتنه انگیزی و...را از جمله عملکردهای موفق سربازان گمنام برشمرد.

 

وی گفت: در شرایطی که گروه های تکفیری و تروریستی نوع کشورهای منطقه را ناامن ساخته اند امنیت حاکم بر جامعه اسلامی ایران از جمله برکات سربازان گمنام امام زمان است.

 

فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد

خطیب جمعه خوی در ادامه با تبریک سوم خرداد روز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: این فتح به قدری اهمیت داشت که تحلیل گران سیاسی و نظامی دفاع 8 ساله را به دو مرحله قبل از فتح خرمشهر و پس از آن تقسیم می کنند در واقع این فتح بزرگ سرنوشت جنگ را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و حزب بعث و تمامی حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای او را به موضع انفعال کشاند.

 

آمریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر است

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ملاقات با شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن بیان کرد: محور اساسی این سخنرانی در واقع تفسیر آیه شریفه 36 سوره نحل بود که می فرماید در میان هر امتی فرستاده ای برانگیختیم تا بگوید خدا را بپرستید و از طاغوت دوری کنید.

 

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین در این سخنرانی کوتاه هم دردهای مسلمانان را مورد اشاره قرار دادند که عبارتند از پیروی بعضی از کشورهای اسلامی از طاغوت اعظم و شیطان اکبر آمریکا، گمراهی و فقدان روشنگری در جوامع اسلامی، ظهور گروه های تروریستی و تکفیری و در نهایت ایمان به خدا، کفر به طاغوت، محور قرار دادن قرآن و روشنگری مسلمانان را راه حل دردها برشمردند.

 

ارتباط با بهائیان از مصادیق نفوذ و قبح زدایی از منکرات است

خطیب جمعه خوی در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با بهاییان گفت: موضوع بهائیت و انحراف فکری آنان و ضدیتشان با اسلام، جاسوسی به نفع اجانب، اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی و حمایت استکبار و رژیم صهیونیستی از آنان بر کسی پوشیده نیست از این رو ملاقات و ارتباط با آنان از مصادیق نفوذ و قبح زدایی از منکرات است و از قوه قضاییه درخواست می شود با برخورد قاطع و قانونی خود جلوی تکرار این قبیل خبطیات را بگیرند./202/963/ب1

ارسال نظرات