۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۰۵۸
امام جمعه محمودآباد: 

پايبندي به فرهنگ مهدويت شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان است

امام جمعه محمودآباد با بيان اين كه عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند و به نوعي روح جاري در دين اسلام محسوب مي شوند، گفت:‌ پايبندي به فرهنگ مهدويت شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام زمان(عج)، گفت: حضرت ولی عصر(عج) آخرین ذخیره الهی و ناجی بشریت از زنجیره های تباهی، پلیدی و ظلم است.

 

وی با بیان این که امام زمان(عج) نجات دهنده بشریت و هدایت کننده جامعه انسانی به راه رستگاری و نجات است، افزود: در همه تمدن ها و ادیان به نوعی به موضوع موعود و امیدبخش مستضعفان و پا برهنگان وعده داده شده و براساس مستندات جامعه و اشارات های قرآن حکایت از ظهور امام مهدی(عج) دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است، ادامه داد: امروز جهان تشنه تشيع و مهدويت است چرا كه مهدويت تنها مكتبي است كه براي آينده جهان برنامه دارد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: فرهنگ مهدويت و انتظار، بخشي از آرمان هاي نظام اسلامي و مكتب تشيع است و همواره در طول تاريخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامي براي تبيين آن تلاش كرده‌اند.

 

وي با بيان اين كه عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند و به نوعي روح جاري در دين اسلام محسوب مي شوند، خاطرنشان كرد:‌ امروز پاسداشت انديشه مهدويت يك ضرورت مهم در جامعه اسلام محسوب مي شود كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

 

امام جمعه محمودآباد پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان كرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار مي تواند سد محكمي در مقابل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي باشد.

 

حجت الاسلام موسوی به نقش اساسي حوزه هاي علميه، دانشگاه ها، مراكز فرهنگي و تشكل هاي ديني در پاسخگويي به جوانان در ارتباط با مهدويت اشاره كرد و گفت: وظيفه همه است كه بستر و فضايي ايجاد كنند تا معارف بلند مهدوي براي آحاد جامعه تبيين شود.

 

وی وظيفه مبلغان براي رفع شبهات را مهم و سنگين ارزيابي كرد و بيان داشت: در عصر حاضر پاسخ شبهات نيازمند كسب مهارت هاي مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش ها پاسخگو باشد بايد همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگيرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتظار فرج با فضيلت‌ترين اعمال است، گفت: وقتي حضرت مهدي(عج) را بشناسيم و به صفات و خصوصيات آن حضرت آشنا شويم بهتر به وظايف خود به عنوان يك مسلمان مي‌پردازيم.

 

وی اظهار داشت: از جمله ويژگي هاي منتظران اين است كه در اصلاح جامعه كوشا باشند و به وسيله انجام امر به معروف و نهي از منكر، زمينه فرج آن حضرت را فراهم آورند.

 

حجت الاسلام موسوی‌ در ادامه بيان کرد: برخي تصور مي كنند دوران ظهور و تأسيس حكومت براساس قرآن و سنت، نافي عقل است اما اين در حالي است که عقول بشر در عصر امام مهدي(ع) رشد مي كند، چرا كه در يك فضاي آرام، كه حق و عدالت حاكم است، انديشه ها تعالي مي يابد، يعني با تعالي عقول، موانع ارتباط هاي روحي و معنوي هم از ميان برداشته مي شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حكومت آرماني دوران پس از ظهور، حكومتي عادلانه است، اين به آن معنا نيست كه هيچ کس تخلف نكند، اما چون عدالت قائم است، خطا پنهان نمي ماند، مردم آن دوران تحت تأثير حاكم خدا محور و عدالت پرور هستند و بدي در ميان آنان شايع نيست.

 

وي با بیان این که دو نوع انتظار فرج و ظهور حضرت ولي عصر (عج) وجود دارد، اظهار داشت: نوع اول انتظار که برخي آنرا مستمسک براي بي تفاوتي در برابر گناه و خطا مي دانند، انتظار منفي است که دست روي دست بگذاريم تا جامعه از فساد و فحشا مملو شود تا با اين وسيله ظهور امام زمان(عج) نزديک شود.

 

امام جمعه محمودآباد با تشريح وظايف منتظران واقعي تصريح کرد: داشتن تقوا و آگاهي، تحقيق و پژوهش در حوزه مسائل ديني از مهم ترين ويژگي‌ هاي منتظران ظهور است.

 

وی يادآور شد: رعايت تقوا در زندگي و اصلاح امور خود را بايد جدي بگيريم و بدانيم منتظران واقعي با اتکا به آموزه هاي ديني ضمن ژرف نگري در دين و داشتن بصيرت با عمق بخشي به تقواي خود با همه وجود آماده حضرت مي شوند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: براي اينکه از ياران واقعي امام زمان (عج) باشيم لازمه اش آن است که از رهنمودهايي که در زيارت حضرت در روز جمعه آمده است استفاده کنيم و خود را متصف به آن اوصاف کنيم./950/202/ب2

ارسال نظرات