۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۰۸۴

سازمان ملل هماهنگی عملیات‌ها علیه تروریست‌ها در سوریه را خواستار شد

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ضرورت دارد عملیات‌ها و اقدامات نظامی علیه گروه‌ها تروریستی در سوریه به بهترین شکل هماهنگ شود.
سخنگوی سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از «روسیا الیوم»، در حالی‌که آمریکا پیشنهاد روسیه درباره مشارکت در حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه را رد کرده است، سازمان ملل خواستار هماهنگ کردن عملیات‌ها علیه گروه‌های تروریستی شد.

 

«استفان دوگاریک» سخنگوی سازمان ملل در واکنش به پیشنهاد روسیه به آمریکا درباره سوریه، گفت: «بی‌تردید، من معتقدم که بسیار مهم است اقدامات برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه به بهترین شکل هماهنگ شود.»

 

دوگاریک گفت: «سازمان ملل از سوی دیگر، بر از سرگیری مذاکرات سیاسی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه متمرکز شده است.»

 

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، روز جمعه اعلام کرد: آمریکا و روسیه می‌بایست علیه کاروان‌های حامل اسلحه از ترکیه به «گروه‌های تروریستی» در سوریه عملیات مشترک هوایی انجام دهند.

 

شویگو گفت: «روسیه به آمریکا و ائتلاف جهانی تحت رهبری واشنگتن پیشنهاد داده است تا حملات هوایی مشترکی را علیه گروه‌های تروریستی در سوریه به‌ویژه علیه جبهه النصره، شاخه سوری القاعده انجام دهند.»/847/ب102/د

ارسال نظرات