۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۱۴۴
آیت‌الله نعیم ‌آبادی:

بی سليقگي در شناخت و انتقال فرهنگ مهدویت سبب وازدگي نسل جوان می شود

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه کم ترين بی سليقگي در شناخت و انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان، سبب وازدگي از اين فرهنگ می شود، گفت: فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دين است و انتقال آن به نسل نو و تربيت آن‌‌ها به عنوان نومنتظران ظهور حضرت (عج) بدون شيوه‏ هاي خاصّ خود ممکن نیست.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در مراسم جشن اعیاد نیمه شعبان با بیان اینکه فرهنگ مهدویت می تواند نقطه ثقل اتحاد بین مسلمانان و آحاد بشریت شود، گفت: مشتركات در مورد حضرت مهدی (عج) در روایات شیعه و سنی بسیار است که باید تقویت شود.

 

وی با اشاره به روش‌هاي تربيت نسل منتظر اظهار داشت: انتقال فرهنگ مهدويت به کساني که آشنايي چندانی با حضرت مهدي (عج) ندارند، کاری با ظرافت و بسيار سخت است.

 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه کم ترين بی سليقگي در شناخت و انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان، سبب وازدگي از اين فرهنگ می شود بیان‌ داشت: فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دين است و انتقال آن به نسل نو و تربيت آنها به عنوان نومنتظران ظهور حضرت (عج) بدون شيوه‏ هاي خاصّ خود ممکن نیست.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: نسل جوان با شناخت شاخص ‏هاي انسان عصر مهدوي، تلاش مي‏ کند خود را با اين شاخص‏ ها هماهنگ و با انسان‌هاي عصر ظهور هماهنگ کند.

 

وی، مهدویت را بخشی از وجود ملت مسلمان ایران و اعتقاد قلبی آنان به وجود منجی عالم بشریت دانست و ابراز داشت: پیامبران و اولیای الهی به وجود منجی برای بشریت نوید داده‌اند و باید زمینه‌های ظهور را با تقویت اخلاق، انسانیت و ترویج اسلام واقعی فراهم آوریم.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه، برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: همه دستگاه ها باید مراسمات جشن مهدوی را با هدف ترویج و جریان روحیه فرهنگ مهدوی در جامعه برگزار کنند.

 

وی، آمادگی جامعه اسلامی برای ظهور را یک وظیفه دانست و تصریح‌کرد: باید با توجه به نشانه‌های ظهور و خودسازی به عنوان سرباز حضرت عصر (عج) خود رابرای دفاع از فرهنگ مهدویت آماده ایثار کنیم.

 

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ با نام دین ضربه های زیادی را به دین زده اند، گفت: یهودیان و مسیحیان از دین موسی و عیسی چیزی ساخته اند كه اگر موسی و عیسی بیایند آن را نخواهند شناخت و حضرت مهدی (عج) با ظهورش حقیقت واقعی این ادیان را مشخص می كند.

 

وی ادامه داد: امروزه بینش بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان به مسأله مهدویت و انتظار جدی شده و مسأله مهدویت جای خود را به درستی در بین اندیشمندان باز کرده است.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود گفت: افرادي كه داراي تفكر مهدوي هستند مي‌توانند در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي و تربيتي به فراخور مسؤوليت خود و بستر‌هاي فعاليت اجتماعي خويش در ساير كشور‌ها اين فرهنگ را صادر و زمينه‌ اقبال عمومي و جهاني به سوي عدالت كامل و نهايي را در جهان فراهم کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات