۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۲۸۱۵۸
امام جمعه موقت اردبیل: 

سبک زندگی شهدا بر زندگی توحیدی تأکید دارد

حجت الاسلام فروغی با بیان این‌که سبک زندگی غربی به دنبال جایگزینی تولید به جای توحید است، گفت: سبک زندگی شهدا بر زندگی توحیدی تأکید دارد، چنانکه خداوند در قرآن به انسان هشدار می دهد که آگاه باشید روزی این حیات مادی به پایان می رسد.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل عصر امروز در همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهدا درس عزت، اقتدار، مردانگی، ایثار، شهادت و ولایت‌مداری را به آموختند، امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهدا است.


وی با بیان این‌که مکتب شهدا را باید از سبک زندگی خانواده آنان جست و جو کرد، گفت: ما قدرشناس تربیت توحیدی پدران و مادران شهدا هستیم، آگاه باشیم وقتی توحید را از ما گرفتند، همه دنیا را از ما گرفته اند و هنگامی که خدا را یافتیم و بار دیگر او را گم نکردیم، در واقع همه دنیا را در دست داریم.


حجت الاسلام فروغی ادامه داد: شهیدان با اتصال به توحید چنان به تجلی خداوند نایل شدند که دائما غرق در شادی و سرور هستند و همان طور که قرآن بدان اشاره می کند، آنان از نعمتی که هر لحظه از سوی خدا بر آنان جاری است، مسرورند؛ باید دانست که شهیدان از خاک به توحید متصل شده و به افلاک رسیدند.


وی با بیان این‌که توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی همه منشأ توحیدی دارد، تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب با اقتدار تمام در برابر تمام زورگویان مستکبر ایستاده است همه در اثر اتصالش به توحید است، حال ممکن است عده ای معرفت توحیدی کمی داشته باشند و این هشدارها و توصیه های رهبری را جدی نگیرند.


امام جمعه موقت اردبیل با تأکید بر این‌که شهیدان به حیات طیبه که غایت حیات مادی است، رسیده‌اند، افزود: شهدا با رسیدن به حیات طیبه حتی خاکی را که در آن دفن شدند، به کیمیا تبدیل کرده و بر خاک وطن ما تقدس بخشیدند. به عبارت دیگر شهیدان به شهر نشاط رسیدند و این ماه هستیم که هنوز در ظلمات دنیوی به سر می بریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نگرش ممالک غربی نسبت به انسان و کرامت بشری، اظهار داشت: دنیای امروز تولید را عامل نشاط انسان می داند، کسانی که چنین شعارهایی را مطرح می کنند، انسان را به چشم ابزاری برای تولید قلمداد می کنند که فقط از این طریق می تواند به نشاط دست یابد.


حجت الاسلام فروغی با اشاره به این‌که اسلام با تولید مخالفت نیست، اما بر تکریم شأن انسان و کرامت بشری تأکید دارد، گفت: ما اهمیت تولید را نفی نمی کنیم، اما معتقدیم تولید به تنهایی قادر نیست نشاط واقعی در انسان ایجاد کند و اگر چه شادی هم در پی داشته باشد، شادی ظاهری است و سرور واقعی باید در درون انسان شکل بگیرد.


امام جمعه موقت اردبیل افزود: انسان اگر به سمت توحید حرکت نکند اسیر خاک شده و همچنان بت هایی را برای خود می تراشد، می پرستد و می شکند، باید به این حقیقت رسید؛ انسانی که دیروز از سنگ و چوب برای خود بت می ساخت، امروز هوا و هوس خود را پرستش کرده و همه چیز را در دنیای مادی جست و جو می کند.


وی با بیان این‌که سبک زندگی غربی به دنبال جایگزینی تولید به جای توحید است، تصریح کرد: سبک زندگی شهدا بر زندگی توحیدی تأکید دارد، چنانکه خداوند در قرآن به انسان هشدار می دهد که آگاه باشید روزی این حیات مادی به پایان می رسد، هرچه تراشیده اید عاقبت می شکند و شما آن روز دچار خسران بزرگی می شوید./935/202/ب2

 

ارسال نظرات