۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۲۵۴
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

منتظران واقعی ولی عصر زمینه ظهور را با تغییر جهان فراهم می کنند

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: آمادگی افراد منتظر برای فرج تنها وظیفه منتظران مهدی موعود نیست بلکه با تغییر جهان، زمینه را برای ظهور آماده می‌سازند که ملت ایران این تغییر را در دنیا ایجاد کرده اند.
حجت الاسلام شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، ظهر امروز در مراسم جشن میلاد مهدی موعود(عج) با تبریک میلاد صاحب الزمان(عج) گفت: افراد منتظر ولی عصر (عج) تلاش می‌کنند تا زمینه ظهور فرج مهدی موعود را با ایجاد روحیه، ایمان، اعتقاد، اخلاص و ایثارگری زمینه ظهور فراهم کند که این زمینه نیازمند پاک شدن انسان ها از هر نوع بدی و پلیدی است.

 

وی با اشاره به وظایف مسلمین در زمان غیبت ولی عصر(عج) تصریح کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی خود را به تمامی صفات آراسته و  فکر و ذکر و همچنین رفتار و حرکات خود را خدایی کرده و با این صفات توانسته جهانی را مدیریت‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، در بخش دیگری از سخنان خود، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم استکبار و تروریست ها را نیازمند استقلال جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ترویج و تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه کنونی امری ضروری است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: آنچه امروز نیاز است به آن پرداخته و برای مردم تبيين شود، مفهوم انتظار عملی، صورت‌ها اشکال مختلف انتظاری است که مردم می‌توانند داشته باشند، تبيين اين نكات از مسائل بسیار مهم است. مسأله انتظار نسبت به انقلاب حضرت مهدی(عج) مسأله جهانی است و اختصاص به شیعه و مسلمان‌ها ندارد. گرچه در میان شیعه شفاف‌تر است و با ذکر مصداق و خصوصیات به روشنی بیان شده است.

 

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: با وجود این، اعتقاد به حضرت موعود جهانی است، همه ادیان این موضوع را می‌پذیرند و اسلام به صورت مفصل این موضوع را تبیین کرده است. 


 

وی همچنین تصریح کرد: اصل مسأله جهانی شدن که امروزه آمریکا به خود معطوف كرده است، در حقيقت برای جلوگیری از جهانی شدن حکومت عدل الهی است؛ از اين رو جهانی شدن را به فرهنگ خود معطوف می‌کند، آنها به دنبال آن هستند كه دهکده جهانی ایجاد کنند؛ یعنی فرهنگ آمریکایی را بر همه جهان حاکم کنند.


 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه نیمه شعبان برای تشیع و تسنن همانند لیله القدر شبی که خداوند متعال قرآن را نازل کرده است، تصریح کرد: در شب لیله القدر قرآن نازل شد و در نیمه شعبان مجری و مفسر قرآن و غایت خلقت پا به عرصه جهان گذاشت.

 

حجت الاسلام شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه ملت های دنیا امروز از ملت ایران درس مقاومت و ایستادگی را فرا گرفته اند ابراز داشت: آمادگی افراد منتظر برای فرج تنها وظیفه منتظران مهدی موعود نیست بلکه با تغییر جهان، زمینه را برای ظهور آماده می سازند که ملت ایران این تغییر را در دنیا ایجاد کرده اند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به روحیه ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس اشاره و بیان‌ کرد: این روحیه امروز در کشورهایی همچون سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای مسلمان و مظلوم جهان ایجاد شده است./202/851/ب1

ارسال نظرات