۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۲۷۰

تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه بیت المقدس

دشمن صهیونیستی همچنان به تجاوزاتش علیه شهر قدس و فلسطینیان ساکن آن شدت بخشیده است و به موازات آن می کوشد تا بخش هایی از کرانه باختری را به مناطق تحت اشغال خود الحاق کند،
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، اشغالگران صهیونیست از سال 1948 همچنان به سیاست تبعید فلسطینیان ساکن شهر قدس ادامه می دهند. متجاوزان صهیونیستی همواره می کوشند تا شهر قدس را از رهگذر محو آثار و نشانه ها و هویت عربی و اسلامی اش و ساخت واحدهای مسکونی برای صهیونیست ها به سلطه خود درآورند.

 

یک کارشناس مسائل قدس گفت که سیاست تبعید فلسطینیان ساکن قدس همچنان ادامه دارد، مقامات در تلاشند تا این شهر را از وجود ساکنان اصلی اش (فلسطینیان) خالی کنند و هویت عربی و اسلامی آن را از بین ببرند.

 

"جمال عمرو" افزود که تعداد فلسطینیان ساکن شهر قدس به خاطر ادامه سیاست تبعید رو به کاهش گذشته است، مسؤولان ذؤیم برای واداشتن فلسطینیان ساکن شهر بیت المقدس به ترک این شهر خانه های آنان را ویران می کنند و رفت و آمدشان را محدود می سازند و از آنان مالیات های سنگین می گیرند.  

 

این کارشناس توضیح داد که وضعیت کنونی شهر قدس بسیار پیچیده است و برای برچیدن بساط اشغالگران صهیونیست از این شهر باید تلاش های گسترده ای صورت بگیرد، زیرا هزاران شهرک نشین اسرائیلی بخش های وسیعی از قدس شرقی را به محاصره درآورده اند.

 

عمرو ادامه داد که شهر بیت المقدس با یک فاجعه عظیم مواجه است، این اقدام در چارچوب سیاست رسوخ یافته و نهادینه شده در اندیشه های صهیونیست ها صورت می گیرد، اسرائیل سعی دارد اسامی تمامی اماکن و خیابان ها را از عربی به عبری تغییر دهد.

 

وی درباره تبدیل شهر قدس به یک شهر صهیونیستی به خاطر تداوم سیاست یهودی سازی و دست اندازی اشغالگران صهیونیست به اراضی و دارایی ها و املاک و مستغلات فلسطینیان هشدار داد و گفت که از امت های عربی و اسلامی انتظار داریم برای حمایت از پایداری فلسطینیان ساکن قدس و مقابله با طرح های یهودی سازی بیت المقدس دست به تحرکات جدی بزنند./982/ب102/د

ارسال نظرات