۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۸۲۸۲
نتانیاهو:

با وجود لیبرمن هم مذاکرات صلح را ادامه می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد باوجود انتخاب لیبرمن به وزارت جنگ هم مذاکرات سازش را ادامه خواهد داد.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حتی بعد از اضافه شدن حزب راست‌گرای «اسرائیل بیتونا» به ائتلاف حکومتی و انتصاب «آویگدور لیبرمن» رییس این حزب به وزارت جنگ، بازهم برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک با فلسطینیان و کمک گرفتن از عناصر منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

 

به نوشته روزنامه «هاآرتص» نتانیاهو طی سخنرانی در جلسه هفتگی کابینه با بیان اینکه خودش شخصا در مسئله حل درگیری‌ها حضور داشته و زمان زیادی را روی آن صرف کرده است، افزود: «هرچقدر کابینه بزرگتر باشد، برای اسرائیل بهتر است و در میانه این فرایند هستیم.»

 

احتمال دارد امروز (یکشنبه) نتانیاهو و لیبرمن توافقنامه ائتلاف را که حزب «اسرائیل بیتونا» را به کابینه می‌آورد، امضا کنند.

 

تیم مذاکره کننده منتظر است تا وزارت اقتصاد این رژیم حول یکی از درخواست‌های این حزب مبنی بر تامین بودجه برنامه بازنشستگی مهاجران یهودی که از شوروی سابق به فلسطین اشغالی آمده‌اند، تصمیم بگیرد.

 

هنوز تصمیمی درخصوص مجازات اعدام برای فلسطینی‌هایی که عملیات استشهادی انجام می‌دهند گرفته نشده است. منابع حاضر در جلسات مذاکره می‌گویند که احتمالا لیبرمن از تصمیمش صرف نظر کند یا اینکه آن را فقط در دادگاه‌های نظامی به اجرا درآورد.

 

نتانیاهو همچنین به اعضای کابینه اعلام کرد که کسی را برای پر کردن صندلی خالی وزارت خارجه معرفی نکرده تا بتواند به این بهانه حزب چپ‌گرای «اتحاد صهیونیست» را به کابینه وارد کند و فعلا خود با حفظ سمت وزیر خارجه نیز خواهد بود.

 

وی از ابتدای تصدی پست نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بدلیل نداشتن رای کافی از سوی صهیونیست‌ها چند بار تلاش کرده بود تا حکومت متحدی را تشکیل دهد که موفق نبوده و مجبور به تشکیل دولت ائتلافی شده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات